anna80 Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Hei! Er det noen som kan foreslå noen spennende leker vi kan ønske oss til vår veeeeldig aktive lille prins? Han er veldig glad i tomflasker og ledninger og vi kunne derfor tenke oss en eller annen leke som opptar oppmerksomheten mer enn et halvt minutt. =) Setter veldig pris på forslag da vi ikke har peiling.
Mammasine Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Hei Anna! Hos oss er det spennende med alt som er i flere lag, bokser inni andre bokser, leker under et teppe, en liten yndlingsleke inni en sokk (det er så gøy når hun hører hvilken leke det er og må virkelig jobbe for å få den ut). Dessuten har vi tomflasker fylt med fjær, pastaskruer, ris, vann, vann med konditorfarge etc etc til å leke med på kjøkkenet. Prøv også å gjemme noen leker for så å ta dem frem etter noen dager, gjensynsgleden er stor. Ellers er, dessverre, leker som lager lyder og blinker og vibrerer kjempetopp. Jenta mi er straks 9 måneder og det er ganske vanskelig å holde opmerksomheten hennes lenge, men med disse triksene går det LITT lenger enn vanlig. Lykke til!
Uro4 Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 wow...tipset med flasker fylt med diverse var en super ide..Legge på minnet til snuppa blir litt større...
Maia&Mathias <3 Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Utrolig bra tips å fylle flasker med diverse ting ja!! Hos oss er det veldig gøy med baller, ting som lager lyd, dyr og dyrelyder, ting han kan trykke på som blinker og lager lyd og biler! Blir gøy til jul, gleder meg stort faktisk!! En ting du kan ønske deg (selv om det er litt tidlig) er sånn Brio vogn til når de begynner å gå... Akebrett har vi også ønsket oss..
eplejente Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Gutten min er 9 mnd. Han fikk nettopp i gave av noen venner et sånt "aktivitetsbord", dvs et lite bord som passer hans størrelse, og i hvert hjørne er det forskjellige aktiviteter med sanger, musikk, et ratt som man liksom kan late som man kjører bil, og diverse. Helt suverent! I midten er det en ku, en hane, en sau og en hest, og når man putter dyrene i et visst spor så lager det den lyden som det dyret sier og det forteller også hva dyret gjør, f.eks.møøøø, møøøø, kua bor i fjøset og kua lager melk :-) Hadde sikkert ikke hatt råd til å kjøpe dette bordet selv, men det er altså helt suverent og han kan holde på i kanskje en halv time om gangen å leke på bordet.
anna80 Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. desember 2009 Tusen takk for supre svar!!! Det med flaskene og lignende ville jeg aldri ha tenkt på. Det skal vi prøve allerede i mårra. =) "Aktivitetsbord" er herved satt på ønskelista, og leker med lyd og farge vil nok prege romjula og det nye året. Det er godt man har DiB så man slipper å tenke selv da hjernecellene har tatt seg ferie i en stressete (men koselig) barsels-/babyperiode.
Squirrel79 Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Her i gården er det ball, dørstopper og en plastikkreim som holdt lekene oppe i babygymmen som er det store for gutten på 10 mnd om dagen... Ellers har vi et FABLER speil fra IKEA montert i lekegrinda som er veldig populært. Ellers elsker han å gå med "brio" vogna fra IKEA, og har en Fisher Price aktivitetstavle med masse knapper og lyder hengende i lekegrinda som også er stas. Han er og glad i rangla som hang på vogna den gangen jeg var liten i 1979! Den bråker så fint, siden det er hard plastikk som slår mot hard plastikk! Han er også veldig glad i myke stableklosser. Disse har vi to sett av, ett av de er fra IKEA og koster deretter En annen favoritt er lekekasser, disse blir snudd og vendt på og brukt som gåvogn hele dagen lang! Vi kjøpte også en and med et tau på, sånn som du drar etter deg. Tauet er kjempestas, men han er ikke helt sikker på hva den derre anda gjør i enden av tauet sitt!
Kliko Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Hva med en liten ball? Min på 9 mnd elsker den! Han triller den bortover også jager den. Skikkelig moro!
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #9 Skrevet 14. desember 2009 Min erfaring nå med 3 "store" gutter (7 år, 5 år og 2,5 år) er at i hvertfall barn nr 2 og 3 har lekt mye mer med leker beregnet på større barn. Altså når de fikk babyleker så var det den/de eldste som gjerne lekte med dem, trykket på knapper osv og liksom skulle vise babyen (merker det med vesla sine leker nå også, de skal "vise" henne dem, men synes nok det er gøy selv, hehe...), mens babyene etterhvert som de ble en 7-8-9 mnd + heller lekte med å dra duploklosser fra hverandre, kjøre på lekebiler i metall beregnet for 3 år +, lekekjøkkenet med alt utstyret som hørte til der osv. Så mitt tips er at det kanskje kan være lurt å tenke litt framover også. Babyleker blir de fort lei av, men et parkeringshus med biler til vil gi glede i mange år framover, eller duplo osv selv om de kanskje ikke leker perfekt med det akkurat nå.
anna80 Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2009 Takk for enda flere gode råd. Hadde faktisk talt glemt tråden min i all julestresset Nå har vi kjøpt noen av lekene vi har fått tips om over her. Supre greier. Jeg tenkte litt på det du sier Alva, at det kanskje hadde vært like greit å kjøpe noen leker som er beregnet på de litt eldre, men var redd det skulle være helt uinteressant, men skal jamen meg ta sjansen på det neste gang. God jul til dere alle. I år er julestemningen endelig på plass igjen her i huset. Herlig med de små røverene. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå