Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår ettåring har øyekatarr. Brukte først øyedråper Kloramfenikol, men så fikk han tilbakefall og nå har vi en slags tynn salve som heter Fucithalmic. Problemet er at vi nesten ikke greier å gi han dette. Han vrir seg og skriker, vi prøver å lure det innpå øyet og noen ganger må vi holde han fast. Hvordan gjør dere dette?? Liggende, sittende, stående..? Klarer dere å få det til uten skrik?

Fortsetter under...

Skrevet

om det ikke går "med det gode", hadde jeg sørget for at han lå og at en holdt hode hans for at det skulle være helt stabilt så det ikke gjør vondt fordi han rykker til.

Pass på å prate rolig og ikke stresse selv. det merker småttisen med en gang.

vi gjorde ihvertfall det med nesesugeren helt til hun selv skjønte at hun hadde fordel av å få ut snørra. (19 mnd nå)

Skrevet

Er nok viktig å være rolig og prøve med det gode som du sier ja. Men ikke så lett å snakke med en 13 mnd gammel om at dette er til det beste for han. Lurer på om andre har noen lure knep? Jeg syns dette er skikkelig vanskelig, nesten umulig!

Skrevet

Eneste tipset jeg har å gi er å dryppe i øyekroken, og holde hodet fast slik at han blunker dråpene selv utover i øyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...