AlmaN Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Vår ettåring har øyekatarr. Brukte først øyedråper Kloramfenikol, men så fikk han tilbakefall og nå har vi en slags tynn salve som heter Fucithalmic. Problemet er at vi nesten ikke greier å gi han dette. Han vrir seg og skriker, vi prøver å lure det innpå øyet og noen ganger må vi holde han fast. Hvordan gjør dere dette?? Liggende, sittende, stående..? Klarer dere å få det til uten skrik?
lille sprelle Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 om det ikke går "med det gode", hadde jeg sørget for at han lå og at en holdt hode hans for at det skulle være helt stabilt så det ikke gjør vondt fordi han rykker til. Pass på å prate rolig og ikke stresse selv. det merker småttisen med en gang. vi gjorde ihvertfall det med nesesugeren helt til hun selv skjønte at hun hadde fordel av å få ut snørra. (19 mnd nå)
AlmaN Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2009 Er nok viktig å være rolig og prøve med det gode som du sier ja. Men ikke så lett å snakke med en 13 mnd gammel om at dette er til det beste for han. Lurer på om andre har noen lure knep? Jeg syns dette er skikkelig vanskelig, nesten umulig!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Eneste tipset jeg har å gi er å dryppe i øyekroken, og holde hodet fast slik at han blunker dråpene selv utover i øyet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå