Gå til innhold

Hvor mye har dere planlagt av utstyr ol?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har alle rede begynt med en liste jeg da :) Litt ivrig kan en si, men slik som vogn er nå et stort prosjekt har jeg skjønt, så det er nå greit å være litt tidlig ute.

 

Pluss at dette blir min første, så jeg har ikke peiling på hva jeg trenger av utstyr heller, jeg må lese meg til alt :)

 

Hvordan er det med dere andre med augustspirer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utstyr, ja...

Det har jeg ikke rukket å tenke så mye på.

 

Vogn, bilstol, litt klær, en haug med kluter (store), stellebord, evt stellepute til å legge oppå vaskemaskina... Seng. Madrass og dyne til senga... Kanskje babycall (til vogna)... Pleieprodukter.

 

Siden dette er nr to så kommer vi til å begrense oss litt mer enn forrige gang. Kjøpe litt billigere og ikke så mye. Men mesteparten av det vi hadde er gitt bort eller solgt. Har igjen voksipose, bleiebøtte og ullklær. Og babystol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del fra forrige gang .

 

Men har tenkt til å kjøpe ny vogn og bilstol denne gangen hvertfall.. Har tittet litt på internett ! Er jo så moro å titte :-)

 

Men jeg kommer hvertfall ikke til å kjøpe noen ting før jeg kommer over de 3 usikre månedene... Håper de går fort !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... vi har tatt vare på ALT fra første som ble født i 2006... Så blir det en gutt har vi alt av klær også. Blir det en jente så må jeg nok ut å kjøpe noe rosa:) Vel, kommer jo til å kjøpe noe selv om det blir gutt også, er jo gøy å shoppe litt til bebisen.

 

Barnevogn husker jeg var en helt ny verden for meg, er utrolig mye å velge mellom. Fikk råd av en venninde om å velge en vogn med stor bag, for barnet blir jo større og etterhvert skal man jo ha skinnposer osv. oppi der. Og store hjul - så man kommer seg over snøkantene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gøy å være ivrig da;) har ikke begynt, men nå ble jeg inspirert her, skal sette igang selv;)hehe. første for meg også ,spennende dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt å tenke på noe enda. Synes det er altfor tidlig. Var på babyavdelinga på HM og handlet til en veninne her en dag i uka, men jeg ble faktisk ikke fristet til å kjøpe noe selv. Vil vente og se at ting går bra først:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenekr ikke på om ting skal gå bra eller ikke, jeg velger å fokusere på det positive og det vi gleder oss til. Jeg går ikke på hold og venter på at jeg kanskje mister, jeg tror heller ikke at jeg kommer til å miste.

 

Jeg planlegger å kjøpe en del ting på salg (jeg er jo sunnmøring!;) ) så jeg har laget ei liste over det jeg trenger som vogn, bilsete osv, så skal jeg kjøpe litt etter hvert som det kommer på salg :)

 

Jeg fikk forresten noen tips fra ei venninne som har fått to på rappen om nettsteder som var lurt å følge med på, kan dele dem her:

http://www.babyshop.no

http://www.barnashus.no

http://kidsandcare.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ofret et tanke på at dette kan gå galt, jeg har tenkt positivt hele tiden. For jeg vet at dette skal gå bra:) Tror ikke det er bra å bekymre seg jeg! Var på UL i dag og fikk se et bankende hjerte, så nå VET jeg iallfall at det kommer til å gå bra:)) Men jeg velger å vente noen måneder til med å begynne å handle inn likevel. Gjerne til etter den ordinære ultralyden om jeg får vite hvilket kjønn det er;) Og da skal vi begynne å pusse opp gjesterommet også, som skal bli barnerom. Herregud så vi gleder oss!:)

 

Men for all del, det er jo utrolig koselig å kike på babyting osv da, og jeg sjønner godt at dere vil begynne å handle inn allerede:D

 

Jeg er også sunnmøring forresten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du sunnmøring ;) Tenkte du var det når jeg så du kalte deg for E på når du hadde termin. Var det ikke 21? Jeg er rundt den tiden også, men vet ikke helt, for jeg har ikke hatt noe regelmessig mens, så derfor litt vanskelig å beregne synes jeg.

 

Hvor på sunnmøre hører du til da? :) Ålesund her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista forrige sv.skap, så jeg venter MINST til jeg er trygt over i 2.trimester.. men da kommer jeg til å bruke alt jeg har av penger på utstyr, kjenner jeg meg selv rett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig mye etter guttungen, og jeg fant ut at jeg er gravid idag, så det har jeg ikke begynt å tenke på enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en jente mai 08 så jeg tror det blir endel gjenbruk. Kommer også litt ann på om det er en jente eller gutt inni der, men det vil vi ikke vite før august når vi får treffe spiren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iok: ja, fra Ålesund jeg også, hvor gammel er du? Er det din første eller?

 

Mamma08: Ja, har ikke bestemt oss for om vi vil vite vi heller... Jeg ser jo fordeler og bakdeler med begge alternativene. Før jeg ble gravid mente jeg absolutt at jeg ville vite kjønnet, så ingen poeng med å ikke vite, men nå er jeg litt frem og tilbake... :) Men siden det er første, så må vi ha alt nytt, og vi kommer ikke til å klare å bli gravid igjen, så vi trenger ikke å tenke på evt gjenbruk, så vi trenger ikke å tenke kjønnsnøytralt mtp det da.

 

Hvor langt må en være på vei før en kan se kjønn på ul? Vi skal på første ul i januar da er jeg 8+1, så da går det ikke, men når er det vanlig å ha den første ul for de som blir gravid naturlig? Jeg vil tro at jeg skal på den også...

 

I dag skal jeg på besøk til faren min og fortelle nyheten :) Blir første barnebarnet hans, så får se hvordan han tar det ;) Han kommer sikkert til å føle seg gammel! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ofte kjøper en for mye utstyr:) en trenger faktisk minimalt de første mnd:)

 

stor og god vogn til å sove i

stellematte

apotek utstyr

bleier

kluter

dyne dynetrekk

litt klær (en får store mengder av klær)

bilsete viss en har bil:)

et uteppe er greit å ha:)

 

dette er nr 3 og det eneste vi skal ha er nytt bilsete:) kanskje eg kjøper noen ullboddyer og en sparke bukse da de andre to har brukt opp dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ganske attraktive kunder om dagen.

Kjekt å vite at man kan få gratis babypakker.

 

Eks: Den fra www.apotek1.no er ganske fin, det samme er de fra Liberoklubben (hentes hos Lindex) for nyfødt og 5-6 mnd,

samt de fra Rimi, for nyfødt og 6-12 mnd. www.Rimi.no,

www.Reflex.no gir bort gratis bleiebøtte fra uke 28.

 

Det er sikkert flere også…?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke planlagt en ting ettersom jeg har alt etter forrigemann.

Om det blir jente, håper jeg får låne litt av bestevenninnnen min

som har 3 jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...