Romeren Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Hei! Jeg mistet 13 av de 20 kiloene jeg la på meg under graviditeten på fødestua omtrent, men det jeg lurer på er hva man skal forvente skje med de 7 resterende?? Det er bare 3 uker siden fødselen, så jeg har jo ikke begynt å trene eller noe lignende ennå. Jeg ammer, og lurer på om man kan forvente å miste noen kilo bare på grunn av det? Og hvor lang tid bør man forvente at det tar, tror dere? Lurer fordi jeg ikke har sjans til å få på meg noen av buksene/skjørtene jeg brukte før jeg ble gravid, og er derfor veldig bukseløs for tida (er en av dem som heller ikke kjøpte gravid-bukser...). Savner veldig å gå i normale klær igjen, men lurer på hvor lenge jeg bør vente før jeg kjøper meg en ny bukse og sånt? (Så dumt å kjøpe noe som blir for stort om en måned eller noe.) Kan opplyse om at vekta har stått stille i en uke nå...
snille_snille Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Det der er veldig individuelt tror jeg. Jeg la på meg 8 kilo under graviditeten og bare dager etter fødselen hadde jeg 2 kilo mer en startvekt. Nå, 8 uker etter veier jeg 1-2 kilo mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid (og jeg spiser som bare det, er konstant sulten og jeg trener ikke bortsett fra trilleturer) Gi det litt tid så kanskje kiloene forvsinner.
Gjest eelis+pepperkakemannen! Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Jeg har mistet 14 av de 23 kiloene jeg la på meg. Mistet 10 kg de første dagene etter fødselen, de siste fire har jeg mistet litt sånn sakte men sikkert. Vekta stod stille i tre-fire uker før jeg begynte å gå ned igjen. Det er to mnd siden jeg fødte, og regner med jeg går ned mer etter hvert. Amming er jo et kjent "slankemiddel", men jeg tror jeg kommer til å gå ned i vekt når jeg slutter å amme også - puppene mine er ENORME! Det er først denne uka jeg har fått på meg de gamle buksene mine igjen (det har gått mye i joggebukser her, jeg kjøpte heller ingen gravid-bukser nemlig), så jeg ville ventet med å kjøpe nye. Jeg venter enda, hehe.
3 blå Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Jeg la på meg 12 kg og har tatt av 10 kg, 2,5 uke etter fødselen. Jeg kom faktisk opp i de gamle buksene mine 3 dager etter fødselen... Det skal være sagt at det gjorde jeg ikke etter sist fødsel! Da gikk jeg opp 20 kg under graviditeten, og tok av 10 rett etterpå. De siste 10 hadde jeg iallefall i 6-7 mnd etter fødselen...
Romeren Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2009 Ok. Får ta tiden til hjelp da. (Det er vel heller ikke sikkert at man noen gang kommer tilbake til vekta man hadde før man ble gravid heller?) Men jeg får vel vente et par måneder før jeg prøver meg på shopping av bukser, tenker jeg. Så får man se...
snuppene 09 og 11 Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 gikk opp 17 kg.. vet ikke hvor mange som forsvant på sykehuset, for veide meg ikke før en mnd etter fødselen, men hadde ikke sjangs til å komme inn i noen bukser eller skjørt etter fødselen, fikk di ikke over lårene engang. og når jeg veide meg hadde jeg ti kg ca igjen.. huff.. men ca 3 mnd etter fødselen kom jeg inn i buksene :-) og nå 7 mnd etter fødselen er jeg 3 kg i minus :-) gått mye saktere ned i vekt di siste mnd da.. 4 første mnd vekta gikk mest ned. gikk mye turer da. men er vel som noen sier over her, veldig individuelt.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Min erfaring etter 3 fødsler er at de første 10-12 kg forsvinner lett men så sitter de resterende som klistret. Hos meg har ikke amming vært noen slankekur så jeg har måttet slanke meg etter ammeslutt. For meg har lavkarbo-kost + trening gitt meg før-vekta tilbake. Jeg får på meg de gamle buksene mine nå (1 mnd etter fødsel) men det ser ikke pent ut med den fleskemagen som henger over. Så jeg bruker faktisk mammabuksene mine enda.....
2009baby!!!! Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Her gikk jeg ned kun 6 kg ved fødsel og hadde ved hjemkomst 9 kg mer enn før jeg ble gravid. Disse gikk fort av men et par måneder etter snuppa ble født var det fortsatt litt igjen. Det jeg har opplevd de siste månedene er at vekten fortsatt sakte men sikkert går nedover, ca 1 kg pr måned....og nå er jeg et par kilo mindre enn før Så her er tydeligvis amming et vidunderslankemiddel, spiser mengder av alt jeg vil og ammer fortsatt en del (etter 7 mnd). Men min erfaring er iallfall at det går sakte, så gi det tid. Det spørs vel litt hvor mye man ammer, triller turer og spiser også da, er selvfølgelig en kombinasjon men så lenge man ikke overdriver spisingen og kommer seg ut endel har man nok et bra utg.punkt
maipiken Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 jeg gikk ned igjen alle kg i løpet av fullammingsperioden hverftall.. MEN gikk opp igjen noen kg da jeg sluttet å amme... ;( så var 2,5 kg tyngre da jeg ble gravid 2.gangen... så nå prøver jeg å endre livstil.. spise mye mer sunt og bevege meg mye.. For jeg vil ikke være lat med mye søtsug om 1 år... Jeg har 5 kg igjen å gå ned. Går ned ca 100 gram for dagen... men har ikke en storspiser av en baby denne gangen heller... Men for all del ikke slanke deg... Da fyker vekta opp vd ammeslutt... Trenger mange kalorier..
hurra1234 Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Jeg gikk ned 6 kg rett etter fødselen, så 4 kilo i løpet av de tre først md, og resten har jeg måttet "slanke" vekk. Har fremdeles 2 kilo igjen. Det er veldig forskjellig næringsinnhold i morsmelk. Noen har nærmest fløte. Jeg tror jeg serverte skummetmelk.
Mamma og lille M Skrevet 15. desember 2009 #11 Skrevet 15. desember 2009 Jeg gikk opp 11 kg under graviditeten, og en uke etter fødsel hadde jeg gått ned 9 kg. Men jeg har faktisk gått OPP en kg siden da, vesla er nå 4,5 mnd og fullammer. Spiser normalt og trener moderat (turer, yoga, litt styrke). Så jeg tror det varierer fra person til person Regner med de siste 3 kg sitter som spikra til jeg slutter å amme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå