Gå til innhold

Eivind eller Øivind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Øivind vil bli en direkte oppkallingen av pappa`n til mannen min, men jeg synes Eivind her hakket finere.

Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eivind.

Ø-en er ganske upraktisk i disse internasjonale e-post-adresse-dager.

Skrevet

Begge er flotte, så det blir bra uansett, men jeg holder nok en knapp på Eivind.

I tillegg ville jeg skrevet Øyvind.

Skrevet

Tok det for gitt at det stod Øyvind, så det sjekket jeg ikke; men enig med prebs, det må skrives Øyvind.

Men om din far skrev Øivind, er jo Eivind veldig fin oppkalling. Jeg synes det er koselig at barnet får sitt "eget" navn også...

Skrevet

Helt klart Eivind. En nydelig vri på oppkalling etter farfar I tillegg slipper han styret med Ø. HÅPLØST med Æ Ø Å i dagens web-samfunn.

Skrevet

Eivind er penere enn Øyvind...

Skrevet

Eivind er penere enn Øyvind! :-) Dessuten er det mer internasjonalt, ettersom Øyvind har Ø.. Æ,Ø og Å brukes jo ikke i store deler av verden..

Skrevet

Jeg stemmer på Øyvind, nettopp fordi Ø er en eksotisk bokstav! Vi må jo ta vare på bokstavene våre ;) Dessuten høres det mye varmere ut med Øy- enn med Ei-.

Skrevet

Helt klart Eivind:)

Skrevet

Eivind er finest men om det var poenget å kalle opp kunne du nok likegreit tatt et annet og det blir Øyvind etter din far

Einar og Eirik er veldig fint

Skrevet

Jeg liker Øyvind best. Begge navnene er jo fine, men syns Ø, Å, Æ bokstavene blir finere og finere dess eldre jeg blir. De er jo eksotiske for alle andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...