Gå til innhold

Fra skuffelse til glede, men er det mulig??

Anbefalte innlegg

Jeg fikk satt inn 2 gullegg 26.11. Klarte å vente med å teste til det hadde gått 2 uker, og da var testen negativ:-) Jeg har brukt akupunktur i forkant av forsøket og underveis i rugeperioden og hun var sikker på at jeg var gravid, så jeg tok en ny test i går og den viste en svak strek som sa at jeg var gravid. Jeg ble kjempe glad og ringe sykehuset for å høre. De sa at det går an og at jeg derfor skulle fortsette med crinone i helga og ta en ny test til mandag. Jeg klarte selvfølgelig ikke vente til mandag, så tok 2 tester i dag tidlig og begge viste posivtivt og med sterkere sterker enn i går. Jeg er kjempe glad, men samtidig veldig bekymret. Jeg har også begynt å blø litt, er det vanlig eller er det negativt for forsøket? Kan det ene egget ha festet seg slik at jeg er gravid, mens det andre ikke har det og derfor blør jeg litt nå? Håper noen kan svare meg på dette, for får ikke svar før til mandag på sykehuset og det er så lenge å vente. Håper jeg er gravid, men vet ikke hva jeg skal tro akkurat nå. Ønsker alle dere andre rugere lykke til:-)

Fortsetter under...

Ja, det er absolut mulig at du er gravid. Men du bør ta blodprøver hos gyn/lege for å sjekke at hcg stiger som det skal. Med blødning kan det være en kjemisk graviditet, og da er det greit med blodprøver.

Lykke til!

Hei:-) Det er absolutt mulig vil jeg tro:-) Siden streken til og med blir sterkere er det ett tegn på at hcg'n stiger:-). Grunnen til at du testet positiv så sent kan være at egget har brukt litt tid på og feste seg i livmoren og produksjonen av hormoner som viser utslag kom litt senere.

Men ta en sjekk med legen og siden det er ivf så er det jo ul i uke 7. Blødninger hadde jeg også mange ganger de første 12 ukene og mest sannsynlig pga progestan kapslene jeg brukte vaginalt.

Skal krysse fingrene for deg at du har fått en spire som blir boende i 9 måneder:-)

Klem

Tusen takk for svar:-) Ja, vi håper at jeg er gravid:-) Skal ringe legen/sykehuset til mandag og håper jeg kan få tatt en blodprøve da! Setter kjempe stor pris på at dere svarte meg, det hjelper med litt oppmuntring fra andre som er gjennom det samme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...