Fabra Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan lager man velling? Ser at det er en del som gir babyen dette som en tilvenning til fast føde. Jenta vår på 6,5 mnd nekter plent å spise grøt, har prøvd i 3 uker nå uten resultat. Har prøvd flere typer og merker og å blande grøten både ganske tynn og litt tjukkere + har prøvd med grønnsaksmos og fruktpure men hun vil ikke ha noe. Har fullammet fram til 6mnd som det blir anbefalt men hun hadde øket litt lite i vekt på forrige kontroll så nå begynner jeg å "stresse" litt med å få i henne mer.. Kan noen hjelpe med velling-oppskrift eller andre gode råd?
Gjest Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Jeg gir velling til gutten min på 4 mnd. Har kjøpt tut til flaska som er større hull i som fingerer til tykkere veske, jeg har dr.brown, men de finnes til andre flasker og. Jeg lager opp mme, 210ml og heller oppi endel maisgrøt. Ikke noe eksakt mål, men prøvde meg litt frem for at vellingen skulle bli passe tykk for hullet i flaska så maten verken kom for fort eller sent. Jeg har prøvd å gi grøt med skje men det kommer bare ut igjen, men vellingflaska sluker han:-) Et annet tips ang mat er å prøve noe annet enn grønnsaksmosen, den er ikke god. Min eldste gutt var kresen på middag i starten og da var hipp middagene fra 6 mnd de han likte best. Ellers er hipp sin sviskemos med eple kjempegod. Ta deg en tur på en butikk som har godt utvalg av barnemat og plukk med deg en av hver type:-) Når ho er så stor gjør det ingenting om ho får smake på mye forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå