Rorrimamma Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Så bare send meg adressen på mail så skal jeg sende de jeg har igjen. Er ikke så fryktelig mange, men vet det er sinnsykt dyrt på apoteket så jeg sender det hvis det er noen som trenger Den typen som er med farge og har bilde utpå.
Monajenten Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Wow tuller du? Datteren min bruker lapp på øyet og er skikkelig lei seg fordi vi har lapper uten bilde:-P Men det er jo veldig snilt av de å gi dem gratis da?
Kate77 Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 Så heldige dere er som er ferdig! Hvor lenge har dere brukt lapp?
Rorrimamma Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2009 Vet godt hvordan du har det! Er på reise nå og fant 20 stykker i en toalettmappe jeg ikke har brukt på lenge. Men reiser hjem i morgen og skal finne de jeg har hjemme. Er nok en del flere. Min hadde også mye mer glede av de med bilde/mønster på. Min brukte fra han var 3 til 6 år, da kunne han slutte. Bare send meg adressen så skal jeg sende de til deg på mandag
Rorrimamma Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2009 Når min nettopp var blitt 3 begynte han å sjele veldig med det ene øyet. Han begynte å bruke briller, men måtte ha lapp på øyet hver dag. Kunne slutte nå som han begynte på skole, og det har hjulpet veldig. Når han ikke har briller på sjeler han bare litt pga lappene. Ikke så gøy for dem å bruke, men det hjelper! Og de må ikke bruke det evig heldigvis En venninne av meg som er på min alder sjeler veldig, og det er fordi foreldra hennes lot henne slippe å bruke lapp når hun var lite. Og det er hun irritert over idag. Så jeg anbefaler at de bruker det når de er små Bare ikke få det til å virk som noe negativt for barna, da kan bildet som er på ha noe positivt å si for dem Hi
Monajenten Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Tusen takk, så utrolig snill du er! Sikker på at du ikke vil ha porto eller noe? Finner ikke noe mailadresse?
Monajenten Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 Min har begynt på skolen nå og er nettopp fylt 6 år. Hun fikk ikke briller før hun var 4, og må bruke lapp til hun er 7, men jeg får den ikke på henne hver dag:-( Hun hater å gå med dem, og det er så trist. Føler meg skikkelig fæl. Hun sjeler ikke da, men har +6 på ene øyet og ingenting på andre, så hun bruker kun det friske øyet til tross for brillene. Derfor må hun bruke lapp, fordi det er eneste måten det kan bedre seg på.
Rorrimamma Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2009 Jeg skjønner hvordan du har det, å neste få dårlig samvittighet for å tvinge henne til å ha det på. Men det er jo vansjelig for det er jo veldig til hjelp for henne... Noe jeg gjorde var at han gledet seg til å ta den på av og til for etterpå fikk han lov til å sett den på en "kul" plass slik at vi kunne skryte av den til andre, f.eks. var det minst limt på 40 stk på baksiden av skjermen til laptoppen min. Det var jo disse med mønster da. Kan lage en kalender der hun setter et kryss hver dag på kvelden når hun har brukt, etter f.eks. 6 dager får hun premien at dere kan spille et spill 3 ganger før hun legger seg. Noe som er utenom den faste rutinen, men bare positivt for henne Vi tok lappen på når det var på dagen han var så opptatt at han glemte det, f.eks. når han var ute å lekte (i barnehage). Men kanskje ikke like enkelt hvis hun går på skole. Kan jo være tungt å bruke sent på dagen når de er sliten og trøtt... Min blir seks år om en uke
Rorrimamma Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. desember 2009 Men du, send meg adressen Mon
Rorrimamma Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. desember 2009 Bare send meg adressen Monajenten
Monajenten Skrevet 11. desember 2009 #11 Skrevet 11. desember 2009 Tusen takk for gode tips. Hun vil ikke bruke på skolen, det var greit i barnehagen men ikke nå. Og når vi kommer hjem, vil hun heller ikke. "Mamma jeg ser jo ingenting!" sier hun og begynner å grine:-( Stakkars gullet mitt. Alt de (og vi!) må igjennom:-s
Monajenten Skrevet 11. desember 2009 #12 Skrevet 11. desember 2009 Fant som sagt ikke mailen din, men hvis du sender meg en mail først på [email protected] så skal jeg sende den til deg:) Tusen takk igjen:)
Rorrimamma Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 11. desember 2009 Men hvis det er slik at hun kan slutte om et år er det kanskje et annet alternativ å gjøre det på som vi gjorde siste året. Da hadde han lapp på 3 dager i uken, men hvis han ikke insisterte på å ta den av etter to timer(han måtte ha to timer hver dag) så hadde vi det på han en time til. Vi hadde fast tirsdag, torsdag og søndag. Håper det vil gå bedre, tenk iallefall at det varer ikke evig Jeg skal sende de på mandag jeg Natta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå