Gå til innhold

city bag på city cross!!??

Anbefalte innlegg

hei... :)

er det noen som har erfaring med bruk av city bag på emmaljunga city cross?? hvor lenge kan man benytte city bagen? den er jo sikkert litt mindre enn bagen på emmaljungas duovogner?

har termin mot slutten av mai.. bagen blir kanskje for liten mot vinteren igjen??

håper noen kan svare!! :) har falt for denne vogna, men dumt om city bagen fort blir for liten...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141123003-city-bag-p%C3%A5-city-cross/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Har akkurat samme dilemma som deg.... Termin i mai..

Og jeg TROR jeg nå har bestemt meg for å gå for Smart Duo Kombi istedenfor, nettopp pga at bager er 4-5 cm lengre og litt bredere ved fotenden.. Da kan jeg gjerne bruke den litt lenger...

Hurra!! Endelig en som tenker likt! Jeg vurderer også selv Smart Duo Kombi:) Synes City crossen er veldig liten. Jeg har også termin i mai, og vil helst bruke bagen over vinteren neste år, med voksipose! Er derfor avhengig av plassen, samtidig som vognen ikke kan være så stor og må passe inn i vår bil;)

Jeg hadde termin i august. Jeg ,kjøpte city cross, men med mykbag. Den holdt til 4 mnd, hadde holdt lenger om det ikke var for den voksiposen.

City bagen er større enn min bag, så jeg angrer på at jeg ikke kjøpte city bag. Da hadde den nok holdt til 5-6 mnd. Da er ungen som regel klar for å komme seg opp og se seg litt rundt likevel. Forøvrig har jeg en unge som er veldig stor for alderen. Hvis jeg får neste baby i august kjøper jeg city bag til vogna, får jeg en på vårparten går jeg nok for å bruke mykbagen til nestemann også. (Det er heller ikke noe stort problem å ha ungen i sportsvonga nå selv om han er bare 4 mnd.)

Venninna min hadde smart duo kombi. En fordel når man er ute på tur, god både i skogen, i snøen og på fortau og asfalt. Ungen har suuuupergod plass i vogna, men er kjipt å ta den på bussen, inne på kjøpesenter er den vanskeligere å håndtere rundt i butikkene og sportsvogna ble litt stor da hun begynte med den. Men hun måtte fordi ungen nekta plent å ligge i bagen lenger rundt 6 mnd. (Men noen unger er jo fornøyd med bagvong lenger enn det.)

Pga dette jeg gikk for citycross i stedet for smart duo. Jeg er kjempefornøyd med vogna mi!

nå vingler jeg mer i valget av barnevogn :) hehe...

dette er sinnsykt vanskelig!! Mai er en fin tid å få barn på, men når vinteren kommer igjen er det vanskelig å vite om vognen man kjøper er for liten til både voksipose og baby.. vi kan jo ikke forutse hvor stort barnet vårt blir :(

huff... må tenke meg godt om på dette.. vil ikke bli misfornøyd og bytte vogn med engang liksom :(

håper flere kan komme med erfaringer?

Hei!

Jeg fikk Mai unge,og fallt fullstendig for emmaljunga smart duo kombi.

En knall god vogn,stor romslig bag og mini lå i bagen til han var ca 8 mnd. Da var det på tide å bytte. Men kunne nokk ha lagt enda et pr mnd til i den. Eneste er at det ikke er kalesjekjole på smart duoen. Så når man bytter fra bagen til sportsdelen kan det bli litt mellomrom mellom kalesjen og resten. Men som regel har man voksi pose eller annet som dekker godt rundt babyen så det er ikke så farlig.

Samt blir vogna ganske tung med en gang det kommer litt last i kurven under.

Men upåklagelig når det kommer til plass og trillekomfort :)

Annonse

Hvis man skal ha citycross som bagvogn er hvertfall citybagen et bedre alternativ enn de andre bagvariantene (myk, hard eller quadrolift) hvis man tenker plass til baby og etterhvert voksipose.

Jeg er superhappy med citycrossen min, ville ikke byttet den ut med en større emmaljungavariant. Hvis jeg skal bytte til en annen vogn må det bli en som er enda mindre og lettere.

Forøvrig lurer jeg veldig på hvordan i alle dager man får en baby til å ligge i bag til 7-8 mndrs alder. Min erfaring er at de vil opp for å se mye tidligere, og at man derfor må bytte til sportsvogn selv om bagen fortsatt er stor nok.

• 4 uker senere...

Til dere som har erfaring med city cross, får man plass til denne når man har lite bagasjerom? Vi har begge akkurat kjøpt oss nye biler, som vi satser på å beholde når den lille kommer.. ingen av dem er stasjonsvogn.. så sliter med vognvalg.. men viiiiiiiil ha city cross, med city bag:) Har hørt at denne er liten sammenlagt.. men greit å høre fra dere med erfaringer...;)

Jeg har city cross med city bag og er kjempefornøyd! Vogna er mye lettere enn de fleste andre vogner jeg har prøvd. Har fått mange kommentarer om hvor lett vogna er.

Syns ikke den blir spesielt liten når den slås sammen, men den har gått fint inn i våre bilder + har til og med fått den oppi skiboks (måtte ta av hjulene da)

Må absolutt anbefale city bagen. Den er liten og lett og glimrende å ta med seg. Var litt bekymret for at den raskt ville bli for liten. Jeg byttet den ut da gutten min var ca 5 mnd, men han var også ganske stor (og lang) for alderen. Tror nok bagen fort kan bli trang/liten dersom en skal bruke vognpose oppi. Jeg begynte å bruke min i april, så det holdt med lammeskinn og dyne for oss.

jeg har city cross med city bag og er kjempe fornøys.fikk ei lita jent i slutten av juni, å brukte city baggen til hun var ca 4-5 måneder. da begynte hun å bli så nyskjerring byttet da til hoveddelen. ligger oppå sauskinn og ticek voksipose. fungerer som bare det,til og med i 20 minus ( er selvfølgelig ikke ut i lange perioder da) ;)

Citty cross er også kåret til best i test :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...