Gå til innhold

Tillaging av mme..

ღ Juksemaker pipelort +spire ღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bruker mme til babyene som er fra 7 mnd og eldre:

Er dere veldig nøye på at dere bruker kokt kaldt vann og evt blande ut kokt varmt vann med??

Har begynt med mme nå, og i dag så var vannet på termosen fortsatt for varmt, så jeg tok oppi kaldt vann fra springen. Tenkte at siden han drikker vann fra springen nå, så er det vel ikke så nøye om det blir kaldt ukokt vann i mme'en heller??

Og er dere kjempenøye på flaske-kokinga? Jeg vasker bare flaskene i varmt såpevann og koker innimellom...

Og en ting til:

Hvor mye mme drikker de på morgenen, som første måltid når de sover rundt? Lillenissen drikker bare mellom 140-160 ml etter 12-13 timers soving.

Og enda flere spm dukker opp:

Hvor mye mme i tillegg til fast føde? (Hvor mange måltider fast føde?)

Takk forhjelpen! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, bruker ikke alltid kokt vann. Tar ofte rett fra springen, varmer i micro'n, blander og serverer. Har jeg vann i vannkoker'n, så tar jeg det, og kjøler melka enten i kjøleskap eller fryseren om nøden er stor hos Lillemann ;-) Ofte lager jeg en flaske på forhånd. Da bruker jeg alltid kokt vann som jeg blander når det er passe varmt. Setter i kjøleskap og varmer i micro'n når det skal serveres. Prinsippet mitt er altså at om det skal lagres/stå i det hele tatt, så bruker jeg kokt vann, mens om jeg skal bruke det med en gang er jeg ikke like nøye på det.

Vasker bare flaskene i maskinen. Koker ikke.

Her er grøt første måltid om dagen. Etter et par timer så har han behov for melk, og da går det som regel ned 240 ml (full stor flaske). Kunne drukket samme mengde igjen når han våkner etter første dupp, men da får han også brødskive, så da drikker han ikke like mye. Varierer, men sikkert en 100 ml. Går også gjerne ned en 180 ml senere på dagen også, men forsøker å heller få i ham fast føde enn melk siden melk ikke varer like lenge lenger. Han har et ganske stort behov for mat, så da er det bedre for ham å spise noe skikkelig Spiser 4 måltider om dagen, og altså melk innimellom.

Er 8 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...