Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 hehe.... Bruke "egne" penger på smykker eller noe annet. Tenke seg til.... *rister på hodet* haha.. sånt følger med felles økonomi.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 Seffern.... Eller, vi har felles økonomi i den grad at vi ikke har mitt og ditt når det kommer til regninger, men vi har hver vår lønnskonto og kan bruke det vi har som vi vil.
LinnisR83 Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 Mannen min tjener mer enn meg. Ergo sitter han igjen med mere penger til overs i mnd. Derfor får jeg diamant til jul Sparer gjør han også.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Joda det kan de fint ha... det jeg ikke skjønner er hvorfor folk ønsker seg disse rådyre smykkene. OK så lenge de koster maks 5000kr, men blir det dyrere enn det så hadde jeg aldri turt å gå med dem i frykt for å miste dem!! Av smykker vil jeg heller ha fine billigere smykker som jeg kan gå med uten å bekymre meg! har ingen ekte diamanter, og ikke savner jeg det heller... Jeg er ikke en av dem som ønsker seg diamanter til jul heller da, ønsker meg litt mer praktiske ting :-)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 Hvorfor ønske seg diamanter? For en grusom kjedelig og overfladisk julegave.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 .. og han får like dyr gave av meg, felles økonomi eller ikke, trenger ikke være gjerrig, kan unne oss stort sett det vi vil, veldig greit.
LinnisR83 Skrevet 11. desember 2009 #9 Skrevet 11. desember 2009 Det er iallefall IKKE kjedelig med diamanter. Iallefall om de representerer noe. Jeg er heller ikke overfladisk takk, men liker ekte diamanter veldig godt.
Gjest Skrevet 11. desember 2009 #10 Skrevet 11. desember 2009 For ikke å snakke om at man støtter en destruktiv, sadistisk industri..
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #11 Skrevet 11. desember 2009 Diamanter representer hva da? Utnytting, kidnapping, slavearbeid og drap tenker du på? Og jo, diamanter er både overfladisk og kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #12 Skrevet 11. desember 2009 Kan man la være å være såmisunnelig og snerversynt? Er det noe bedre å ønske seg snille barn - hva er det slags bestilling f.eks.?
LinnisR83 Skrevet 11. desember 2009 #13 Skrevet 11. desember 2009 Ehhh...nei, nå tenkte jeg på at den ene diamanten jeg får av kjæresten min til jul hvert år, er for det året vi har vært sammen. Altså 4 steiner på ringen min, er 4 år sammen.... Altså representerer rett og slett meg og mannens forhold.
Gjest Skrevet 11. desember 2009 #14 Skrevet 11. desember 2009 Hva når dere har vært sammen i 30 år? Har du veldig tykke fingre;)?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. desember 2009 #15 Skrevet 11. desember 2009 haha... jeg kjøper diamanter til meg selv jeg. er ikke jeg vill og gal
LinnisR83 Skrevet 11. desember 2009 #16 Skrevet 11. desember 2009 Hahahha...Da har jeg et veldig problem! Håper han finner på noe annet snart Men har jo flere fingrer som liker diamanter da
LinnisR83 Skrevet 11. desember 2009 #17 Skrevet 11. desember 2009 Annie 22:47. Hvis du skal holde deg oppdatert, les om Kimberley-prosessen..... Maybe that will shut you up...
Gjest Skrevet 11. desember 2009 #18 Skrevet 11. desember 2009 Flere diamantkledde fingre ser litt trashy ut;) Da ville jeg heller hatt en eller to diiiiigre! Type 2karat eller deromkring.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #19 Skrevet 11. desember 2009 Men en diamant har en annen betydning i den virkelige verden. Ja det er veldig overfaldisk. Har diamanter og safirer selv, men ser ikke vitsen i å bruke de. Har blitt mer glad for de gavene barna har laget i barnehagen eller når jeg fikk Harry Potter bok i julestrømpa. Blir så provosert over at mennesker ikke skjønner hva diamanter representerer i den virkelige verden. Tro hvor mange liv den diamanten var verdt?
LinnisR83 Skrevet 11. desember 2009 #20 Skrevet 11. desember 2009 Ja, enig der...ser litt wannabe p.i.m.p...2 karat derimot, byr meg IKKE imot!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. desember 2009 #21 Skrevet 11. desember 2009 dimanter ser aldri trashy ut! jeg har 3 ringer.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #22 Skrevet 11. desember 2009 Har veldig liten tro på at noen klarer å luke ut hvor diamantene kommer fra. Diamanter har altfor høy verdi i denne pengegriske og overfladiske verden. Korrupsjon finnes overfalt, så hvorfor ikke i diamantbransjen? Et forfasket dokument, og vips så var en blod-diamant forvandlet til en legal og ren diamant.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #23 Skrevet 11. desember 2009 Hvis du tror at Kimberley-prosessen renvasket hele diamantindustrien er du svært, svært naiv. Hvis du tror at et Kimberley-sertifikat er en vanntett garanti er du enda mer naiv. Hvis du mener at din idiotiske forfengelighet er så mye verdt at den overgår ethvert moralsk ansvar du har som medmenneske, ja da er du rett og slett litt dum. Vær nå ærlig, si at du bare driter i det så lenge fingrene dine glitrer.
LinnisR83 Skrevet 11. desember 2009 #24 Skrevet 11. desember 2009 Selfølgelig er gavene fra barna viktigere, men nå er det ikke slik at jeg trenger å velge mellom de tre strekene gutten min har tegnet til meg i julegave og diamanter. Men syntes det er sneversynt av deg og kalle folk som liker diamanter for overfladiske?! Jeg liker diamanter, og egentlig bryr jeg meg lite om hva du syntes, men du burde lese litt lovdata, og fordype deg litt i Kimberley-prosessen. Noe Norge innførte i 2004.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 11. desember 2009 #25 Skrevet 11. desember 2009 Jeg fikk en gang diamanter av (eks) mannen min.. men jeg må si at han fint fikk levert de tilbake.. Vi hadde god råd, men alvorlig talt..å betale nesten 10 lapper for øredobber er jo ren idioti.. Jeg går like gjerne med de til 50 kr fra Glitter.. bryr meg ikke en millimeter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå