Gå til innhold

Noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg fødte min perfekte datter søndag 29.11, var da 36+4 uker på vei. Måtte settes i gang pga svangerskapsforgiftning... Når hun kom ut var hun 2110 g, og 43 cm lang... Så hun veide litt lite.. Nå går jeg hjemme hver dag og bekymrer meg for at hun ikke får i seg nok mat, og at hun ikke legger på seg rett.. Har veid henne to ganger denne uka, på mandag veide hun 2210 g, så hun hadde gått opp 100 g siden lørdag, på torsdag veide hun 2295, så hadde da gått opp 85 g siden mandag igjen.. Så hun gikk opp 100 g på to dager, og 85 g på 3... Høres dette riktig ut for dere? Hun får også litt morsmelk på flaske etter hvert måltid sånn at jeg er sikker på at hun får i seg litt.. Eller bytter vel egentlig ut amming med flaske.. Så ALT innen ammingen virker helt rotete :( Hvor mye sånn ca spiser små barn til hvert måltid? Hvor mange ml? Hun hadde skreket dersom hun hadde vært sulten, ikke sant? Hun kan sove opptil 5-6 timer i strekk uten å spise av og til, men avføringen har rett farge og kommer mange ganger om dagen og natten ;s

Trenger VIRKELIG råd og hjelp :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141122373-noen-som-har-peiling/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Håper du har funnet ut det du lurer på på annet vis allerede, men hvis ikke kan jeg dele mine erfaringer her :)(Vi har også en prematur sønn :))

Så lenge hun er under 3000gr bør hun spise ca 15% av egen kroppsvekt i døgnet. Noen spiser mer andre mindre. Hun bør også spise ca hver 3-4 time. 15% av 2000gr blir feks ca 300gr delt på 7 måltider i døgnet er ca 45gr (eller ml da siden det er morsmelk vi snakker om ;) ml er det samme som gr i dette regnestykket).

Dette bare for å gi deg en pekepinn om hvor mye hun bør få i seg. Det viktigeste er at hun går opp og det gjør hun jo tydeligvis :) Helsesøster må da kunne fortelle deg om det er en bra oppgang gjør hun ikke?

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...