lykke med 3 Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Hei... Jeg lurer på om hvor tidlig man kan høre hjertelyden? Og kan man kjøpe sin egen doppler?
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 var hos legen i går pga krampe i magen og da prøvde han og finne noe hjertelyd men fant ikke er 11+2på vei.. hørt at egen doppler ikke er bra for fosteret og...
lykke med 3 Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2009 ok takk for svar... Er bare såå bekymret hele tiden på om dette skal gå bra, da jeg hadde SA for et år siden. Da skal ikke kjøpe doppler. Kanskje jeg ska be om litt tidlig ultralyd. Jeg har jo ikke kommet så langt i svangerskapet ennå. Egentlig akkurat bekreftet, men fikk symptomer så fryktelig tidlig. LEgen syntes det var så rart at jeg merket det så tidlig med kvalme og slapphet.
Melle *prøver på nr 2* Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 Jeg fikk doppleren jeg har bestilt i dag, og hørte hjertelyden godt! Er 11+0 i morgen. Jeg fikk beskjed om at så lenge den var CE merket så var det ikke farlig for fosteret, samme som å høre hjertelyd med doppler hos jordmor/lege og mildere enn å ha ultralyd som mange får i 20-30 min i strekk Fantastisk å høre det lille hjerte banke, synes det har vert veldig vanskelig å forestille seg at det er noe der inne men nå er det jo ingen tvil Masse lykke til med graviditeten!
enlitenpågang Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 MeLLe, hvor kjøpte du doppleren og hvor mye kostet den? Hvordan kan du vite at det er fosteret sitt hjerte du hører og ikke din puls? Frekvensen eller?
Melle *prøver på nr 2* Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Jeg kjøpte den på ebay for 200 kr. Du finner linken til den på tråden jeg startet lengre nede/neste side. Du må holde den akkurat over der babyen ligger for å få inn noe, så er ikke tvil om at det er babyen! Hvis jeg feks hører på høyre side av brystet får jeg ikke inn mitt eget hjerte engang. Fant hjertelyden rett over symfysen, på venstre side. Faste, raske slag, ca 160 slag per min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå