Gå til innhold

duppler eller angel sound

ღ cindarella-twinsღ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann! Et smart råd når du holder på med doppler er at du kjenner på din egen puls (halsen, håndleddet ol.) så du blir sikker på at det ikke er den du hører. Som regel ligger fosterets puls en GOD del høyere enn vår, alt i fra 130 til 170 slag i minuttet ihvertfall, mens vår egen ligger på rundt 80 (tror jeg :-))

Ang. to hjertelyder så er det fort gjort å få til med doppler. Du hører først på fosteret på ene siden av magen og går så over på andre siden og tar den opp der også. Hadde en jordmor som nærmest nektet å tro at det var tvillinger før ordinær UL pga. at du kunne plukke opp hjertelyden fra forskjellige steder i magen. MEN så skal det jo også sies at hvis det er to der inne så hører du ofte forskjell fra den ene tvillingen til den andre. Den ene hjertelyden slår raskere/ på en annen måte enn den andre osv. mens din egen puls er mer susende..

Ble igrunnen litt rotete og vagt dette men håper du fikk litt hjelp hvertfall.. Spennende å se om det er to da! :-)

ja jeg synes det er litt spennende.. for på høyre side av magen ligger pulsen på 140 og i midten er min egen puls på rundt 80 og på venstre side ligger den også på 120-140, men tenker at det er ekko eller at babyen har flyttet seg over på venstresiden.. men da er det nok at babyen høres fra flere kanter av magen;) Tuuusen takk for svar.. har tenkt litt på dette.. hehe.. har en på 18mnd fra før og tenker det kan bli litt heavy med tvillinger nå.. men blir jo glad vist det er det da:)

Annonse

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...