Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Hei jeg lurer på å ta med min jente på 2,5 år på kino og se julenatt i blåfjell, men er litt usikker på om hun stor nok. Vet det er 7 årsgrense, så er ikke det jeg tenker på. Noen andre som har vært på kino med så små barn, og blir det kos eller bare kjedelig for barna?
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Du kan jo sikkert forsøke, men jeg tror egentlig hun er litt for ung. Hvor lenge holder hun konsentrasjonen hjemme hvis hun ser på tv? Uten mulighet til å reise seg og vimse litt rundt et par ganger..... Og det er stor sjanse for at hun blir skremt av at det blir mørkt, er stort, mange mennesker og høy lyd osv. Jeg har tenkt på det samme selv, har så lyst til å ta med jenta mi på kino snart. Hun er 25 mnd og veldig for seg for alderen, forstår mye osv. Men jeg har bestemt meg for å vente fordi jeg vil ikke risikere at hennes første kino opplevelse blir negativ, at hun blir redd eller at synes det er fryktelig lenge å sitte stille.
☆aamelita☆ Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 Hadde med mini på Se opp! (hun blir 3år i januar). Det gikk veldig fint, men var litt utålmodig på slutten, hadde ikke gått uten popcorn, hehe ;-) På kinoen her praktiserer de forresten at man må være 4år for å se filmer med 7årsgrense.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 Står det noen vei at man må være 4 år? Er kino i Drammen vi tenkte å dra til, noen som vet om det er 4 års grense der å ?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 Ja det gjelder også i Drammen. Barn må være over tre år for å gå på 7 års grense. http://www.medietilsynet.no/no/Tema/Kino/Aldersgrenser/ Blåfjell vil nok uansett bli for voksen for en 2 åring. Prøv heller barnekino når det er en tegnefilm på 40-60 min, de er som regel tillatt for alle.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #6 Skrevet 12. desember 2009 Unnskyld, skulle selvfølgelig være 4 år. Barn må være over 4 år for å gå på 7 års grense på kino. Dette er som du ser av linken juridisk bindende for samtlige norske kinoer.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Min gutt er 3 år, han var med mormor på julenatt i blåfjell å satt stille hele tiden. Hadde med litt snop selvfølgelig, han storkoste seg:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå