Gå til innhold

Tisser utenfor bleien om natten. HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Gutten min er snart 17 måneder, og i det siste er det sånn at han våkner nesten hver natt, eller tiiidlig morgen, fordi han har tisset utenfor bleien. Opp langs siden helt til oppunder armen. Jeg tror det skjer de gangene han ligger lenge på magen eller litt på siden med stumpen i været.

Vi bruker ikke tøybleier.

Nå har vi prøvet alle mulige bleier, tatt dem på bak-frem, rett vei, sluttet å gi ham vann sent på kvelden, osv, men INGENTING hjelper! Er det noen som har hatt det samme problemet, men som har funnet en løsning? Siden han ikke har vært vant til tøybleier, tror jeg ikke det er en løsning på problemet, for da kjenner de jo også at de blir våte mer enn med papirbleier.

Er det noen spesielle bleier som fungerer ekstra godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Ble mamma til gutt nr 3 i august, så har noen erfaringer med dette, ja ;-) Veldig kjedelig å måtte skifte på både gutt og seng midt på natta.....

Nå skriver du ikke om du har prøvd det, men min erfaring er at up-and-go- bleier er det eneste som holder natta igjennom, fordi de har sperrekant rundt hele livet. Så snart gutta har vært store nok til å bruke de minste up-and-go, har vi kjøpt dem som "nattbleier"! Et og annet uhell har det vært, men det er veldig sjelden! Prøv også å se etter at tissen ligger nedover i bleia og ikke oppover ;-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hos oss var løsningen å bruke større bleier på natta enn på dagen. Han tisset vanvittig mye på natta og de vanlige bleiene var rett og slett ikke nok. Bare sørg for at bleia sitter godt og stramt på, så det ikke renner ut oppober. Ellers vil jeg også anbefale at du sørger for at tissen hans ligger nedover..

• 1 måned senere...
Skrevet

...et annet tips som har fungert godt for flere jeg kjenner, er å bruke et sperrelag (egentlig beregnet til tøybleier) utenpå papirbleia... Da holder dette væska inni bleia i stedet for at den går oppover ryggen, under armen eller hvor den nå måtte gå til vanlig... :)

Dette forutsetter da at problemet ikke er at bleia er søkkvåt (for sperrelaget suger jo ikke opp væske), men at problemet ligger i passformen på bleia rett og slett... :)

Ett PUL-trekk holder lenge, trenger ikke vaskes for hver gang (holder fint å tørke av meg en fuktig klut, evt. skylle under springen), og tørker på et blunk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...