Gå til innhold

Noen som skal til Tromsø i uke 2-3 2010?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Omsider har æ meldt mæ inn her på bmi, etter å ha fulgt med over lang tid. Og ikke minst, endelig skal vi igang med IVF behandling. Begynner på spray 23. desember så blir spennende å se hvordan kroppen vil reagere på den i løpet av jula. Sprøytestart blir 7. januar så veldig spennende tid vi går i møte.

Er det flere her som bruker Tromsø, og er dere fornøyde med dem?

Kjenner æ e små nærvøs førr egguttak som æ har lest mye forskjellig om her inne, hvor lang tid tar d og ta ut egg, æ e (som sikkert flere her) ikke noe glad i smerte, men etter flere års prøving, gjør vi alt førr å få en liten spire i magen.

Skal du t Tromsø i januar, gi et lite hint her inne :o)

Fortsetter under...

Heisann Kulpåmagen:)

Æ høre på en måte til Tromsø, men selv uttak foregår i Stockholm pga pgd. Starter opp med første forsøk nå, er kjempespent!!! Spraystart er 30. desember, og sprøytestart den 23. januar. Ser at jeg har lengre spray-periode enn deg..hmm... Det e' vel mange årsaka til at man har ulike medisinløp og lengden på dem. Kan lite om dette, prøve sjøl å "følge med" her inne og les det æ kommer over. E også spent på dettan med egg-uttak, må innrømme æ e dårli å håndtere smerte, men det ska no gå sæ te, tenke æ. Ska be om ekstra bedøvelse, så får æ heller holde fast i mannen..hehe:-)

UNN blir å ta oppfølginga på mæ underveis med UL og evnt anna som dukke opp, har fått resepta og sånt fra Stockholm.

Koffør går dåkker gjennom ivf, kan æ spørre om det?

Hei pærebanan :)

Går gjennom ivf pga tette eggledere :o( Ble gravid i sommer, men i en eggleder, de fant ikke ut av det før æ vi i 8 uke, så måtte på operasjonsbordet iløpet av et par tima, heilt forferdelig å oppleve det... Hadde tatt en laproskop oprerasjon 1 måned før, så du kan skjønne sjokket va stort når æ måtte operere en gang til, unne ingen å oppleve det..

Æ e ikke inne på alle de her forkortelsene ennu, ka står pgd førr om æ kan spørre?

hei på deg!!

Jeg holder til i Tromsø! :)

Er veldig veldig fornøyd med alle damene(mannen) på Ivf-eneheten! :- )

Har ikke noe å utsette på personalet..

Har vært gjenom 3 ICSI med TESA/PESA. Kort forklart : Direkte uttak av sperm fra tekstikkel/bitekstikke, egguttak på meg, for så å føre sperimene direkte inn i egget.. :)

Siste forsøk resulterte i at jeg nå er i min 13.svangerskaps uke!! :) Lykkelig.. :)

Ønkser dere lykke til....

Bare spørre om du lurer på noe.. Husker godt hvordan det var å være ny her inne..

Bruk om så privat meldinger..

klæm

Kulpåmagen; pgd betyr at man gen-tester befrukta egg før innsett. Da er det altså en ekstra dag før innsett, mot "normal" ivf. Det er ikke godkjent/lovlig i Norge, så da må vi te utlandet. Har søkt via Genetisk avd på UNN og fått det godkjent i det som hete Klagenemnda. Jeg har en sjelden, alvorlig diagnose som er 50% arvelig, derfor PGD.

Babyblomsten; kjekt å høre flere fra Tromsø her:)

Glemte helt å si at den opplevelsen du hadde i sommer må ha vært helt forfærdeli. Førr et sjokk å oppleve det, ikke tid til å forberede sæ eller nåkka. Krysse fingran for at alt går bra med ivf'en og alt som høre te. Etter å ha lest her inne, har æ skjønt at IVF kan være ganske så hæfti prosess som man kanskje må gå gjennom både to, tre og kanskje fire ganga... Vi e litt sånn "naiv" i tankegangen og tenke at egget sætt sæ ved første forsøk og at vi blir "vellykka" gravid. Tørr liksom ikke tenke den andre veien. E sjøl usikker på om æ helsemessig tørr gjennomgå flere forsøk fordi æ "kan" bli verre pga all hormonstimuleirnga.. Men, velge å tenke positivt her også, at egget sætt sæ på første forsøk:)

Annonse

Heisann:)!

Skal også til Tromsø i jan/feb alt etter når mensn kommer. Første gangen vår også. Skal ha icsi hvor spermen settes direkte inn i eggene mine pga lite sperm i det som kommer ut hos kjærsten. Skal ha kort regime pga pcos og vanskelig å vite når mens kommer.

Vi har en spennende tid fremfor oss nå:)!

• 2 uker senere...

Annonse

Hei "kulpåmagen 2010"

Dette er første IVF-forsøket vårt, så veldig spennende. Jeg var til samtale med sykepleier på mandag. Det har gått greit med spraybehandlingen så langt, men mensturasjonen ble utsatt i 5 dager. Lenge siden jeg har håpet så inderlig på at den kom;-) Dette gjør at jeg ikke starter på sprøyter før på fredagen. Spennende tid altså, og ganske mye vi skal igjennom de neste ukene. Krysser fingrene!

Blir spennende å følge med på dere her inne!

Vi e igang! Første sprøyta i går, d va ikke noe problem, helt sjukt førr æ har egentlig skikkelig sprøyte skrekk. Men d va fixa på 2 min :o)

Første IVF på oss, så veeeeldig spent her. Ditt første Mandarin4?

Hei Jenter!

Jeg fikk den måntlige i dag,så begynner på sprøyter i morgen..skal ha kort regime:-)skal til Tromsø på ultralyd 14 januar..Mitt første ivf forsøk..begynte på spray i desember,men måtte avbryte forsøket..

Heisann hoppsann

No har æ spraya siden 2. januar. Går faktisk greit, er litt tungpusta og en puls som slår litt for hardt (åndenød???) mnen ellers helt greit etter forholdene. Var i kontakt med Stockholm i dag da jeg fikk mensen. Sprøytestart den 23. ouiiiiiii, spennende!!!! Ul 28, og uttak 5. februar..

Bor selv i Tromsø så trenger heldigvis ikke hotell her, men må ha det når jeg skal i ilden.

Hei milly vanilla og dokker andre :o)

Går bare bra her, men e sååååå trøtt av medisinene + ei litt snikende hodepine. E d flere som har d eller andre bivirkninge?

Kjenne d e virkelig tungt å gå på jobb om dagene, har en meget stressende jobb og d gjør jo ikke dette noe bedre. Vil jo bare ha kroppen min klar til alt dette som skal skje framover, og redd førr å ødelegge noe når æ stresse sånn...

Skal bo på Grand Hotell, du da milly v?

Hei hei :)

Jeg sliter også me tretthet.. skikkelig trøtt om dagene!! Å holde ut på jobb er nestn litt strevsomt. Føler at alle tror jeg er gravid, da jeg var omtrent like trøtt sist jeg var gravid, he he :) Ellers har jeg litt hodepine innimellom, noe jeg ALDRI har. Så blir helt satt ut av den hodepina.

MEEEEEEN tenker stadig på hva som er i vente :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...