Gå til innhold

Har du messing, kobber, bronse eller rustfritt stål som skal skinne til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På bl.a Kiwi finner du en boks med pulver som heter Gloria. Fantastisk produkt som gjør at pussingen er over på null komma nix. Leker litt husmor i dag og brukte vel max 10 min på 3 statuer i bronse:)

Skrevet

Hææ!!! Jeg aner ikke hva du snakker om. Pusse? Sånt driver jeg ikke på med:)

Skrevet

Nei, men skulle gjerne hatt!! Hater å pusse! Det som fungerer best for meg er et produkt som David Andersen har. Det er litt sånn rødaktig leire og svampen skal fuktes med vann. Det er mye bedre enn de sterke flaskene med flytende man kjøper i dagligvaren.

Men jeg har et nydelig kaminur i messing jeg ikke aner hvordan jeg skal få pusset. En million kriker og kroker. Er jo så mye penere når det skinner:)

Skrevet

Det er sant. Det er pent naar det skinner.

Vi skal ha jul hjemme i aar saa da foeler jeg liksom at jeg maa pusse soelvet ogsaa ... selv om det er veeeeldig kjedelig :) Takk for tipse da. Naa slipper jeg i det minste aa bruke mye tid paa lysestaker ol.

Skrevet

Jeg tar å legger aliminiumsfolie i bunnen på en bolle, heller oppi 2 ss salt, og kokende vann. Så legger jeg sølver oppi, lar det ligge en liten stund og tørker etterpå med ren klut og dermed er det så blankt og fint atte:0)

Skrevet

Problemet mitt er ikke å pusse bestikket for det har jeg i spesialposer så det må aldri pusses. Jeg har derimot f.eks lysestaker med filt under så de kan jeg ikke legge i vann:(

Skrevet

Genialt. Jeg skal teste alufolie.

Spesialposer? Hvor faar man tak i det? Det vil jeg ogsaa ha!

Hva med aa putte lysestaken opp ned i ei boette slik at filten stikker opp da LOTP?

Skrevet

hehehehe ja kanskje jeg skal teste det? Men lurer litt på om det ikke kan være skadelig for sølvet? Mener min kjære David Andersen venn har sagt det en gang, men skal ikke være helt sikker. Man skal aldri la salt stå på sølvbøsser ivertfall, den feilen har jeg gjort:(

Spesialposer i filt får du hos guldsmeden:)

Skrevet

ah minner!

Mamma pleide å si "kom min venn, så skal vi gå ned på kjøkkenet og skikkelig kose oss med noe kjekt. Jeg skal vise deg, kom igjen! "

Jeg løp henrykt ned på kjøkkenet, giret over å kanskje skulle få peppernøtter eller noe annet digg, og så hadde hun rigget til spisebordet med alt av messing og kobber som skulle pusses.......

TA-DAAAAA! gauket hun og jeg ble like sur hver gang.

..og gikk jeg i den samme fellen hvert år? Ja, det gjorde jeg. Dumme unge:)

Skrevet

Hvis det kan skade soelvet vil jeg ikke nei, for vi har gammelt arvesoelv som ikke kan erstattes. Da faar jeg heller skaffe spesialposer og pusse grundig en sjelden gang i stedet :) Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...