Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å kjøpe tarotkort og prøve å lære meg litt.. Noen som har noen råd angående dette ? Tenker om det er forskjell på hvilke en kjøper. Er det lettere med englekort når en er helt uerfaren på området ? Trenger en kurs, eller er det mulig å lære seg litt gjennom å lese bøker ol.

Syns dette er fantastisk spennende, og kunne godt tenke meg å lære litt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann..

Tarot er veldig innvikla,og det er så mye å sette seg inn i-.-Jeg brukte en bok som j kjøpte sammen med korta,der står det hva slags betdyninger korta har.Men det som er ,at korta kan ha flere betydniger ,og hvor i legget dem ligger hen,og hvilken kort som ligg rundt dem.Så er ikke alltid lett å tolke tarot,da mann må øve i mange mange,jeg brukte vel boka i ca 1-2 år,så legger du bort boka,og prøver deg.Jeg har holdt på med tarot i 12-13 år,men kun de siste 3-4 år jeg har blitt flinkere på en måte,mann blir aldri ferdig utlært med tarot---Det lønner seg for deg å starte med englekort tror jeg (gå gjerne kurs som blir holdt rundt i Norge,ska på et tarot kurs snart jeg) Det er mange som legger kort,men som vurderer korta feil,for dem veit ikke hvor i legget fortid,nårtid og fremtiden ligger,et kort kan komme opp f eks tårnet og døden ,( spørsmålet her blir da ; kommer jeg og typen til å holde sammen ?????)når slike kort kommer opp ved siden av hverandre er det også lettere å se helheten..Her betyr det at ; du får høre noe,eller blir kjent med sannheten som gjør at du bryter opp,det kan være et forhold som tar slutt,bestevenninna di som har gått bak ryggen din,f eks du tar typen i å være utro osv osv,kun forskejllige eksempler på hva det kan bety,og dette kommer til deg som lyn fra klar himmel,det blir kaos,og svik,men du vil finne ut når støvet har lagt seg at dette var til det beste,for slike folk trenger du ikke i ditt liv,det kan gjør vondt nå,men du vil se at dette var det beste..

Kan også bety :

Du kommer til å lykkess i å bryte opp fra et livløst forhold og begynne med noe nytt.

Dette oppbruddet kan i begynnelsen være forbundet med en bitter skilsmisse, men husk eiendeler er ikke alt, det er mye som er av større verdi.

I kjærlighet er det klart for nye impulser.

For du opp ned kort kan betyr det:

Oppned/negativt-aspekt/advarsel :

Du må kvitte deg med redselen for at du kan miste alt du har oppnådd. Det er svært viktig ettersom redselen i motsatt fall kan gjøre deg syk.

Forsøk å holde en befriende distanse.

Øv deg på tålmodighet og taushet.

Som du sikkert ser er tarot litt innvikla..

Så har vi det andre kortet ,døden som kom opp sammen med tårnet ..

Døden viser sjelden til den fysiske død. Kortet representerer en avslutning på noe. Denne slutten på noe som er svært viktig for deg og vil føre til store forandringer i livet ditt. Siden død og fødsel henger tett sammen, viser kortet også til noe nytt som vil skje.

I de fleste tilfeller er det positivt med en overgang til noe nytt. Men kortet kan også representere mistak, skuffelser, ødeleggelse, korrupsjon, ulykkelige adskillelser, tap av venner og mangel på hjelp.

Kortet representerer ofte en psykisk død. Stivnede og fastlåste former må fjernes slik at du kan få brukt den frigjorte energien til noe annet.

Både avslutninger og begynnelser kan være spennende og skremmende. Dine følelser for emnet avgjør hvor smertefullt det eventuelt vil bli. Selv om du vil føle tristhet og motvilje, kan du også kjenne lettelse og en følelse av fullføring. Døden er nødvendig og uunngåelig, og det er bedre å arbeide med den enn mot den. Følg skjebnen og se hvor den fører deg

varsler om forandringer, noe kommer til å bli avsluttet.

Noe er over og noe nytt er i sikte.

Vær tillitsfull. Forandring er nødvendig.

En ny begynnelse er alltid av det gode, det får nye krefter til å oppstå, selv om det ikke alltid skjer uten angst og tvil.

Overvinn deg selv og sett bevisst i gang med nye oppgaver

Her har vi da tårnet først, så døden. Spørsmålet var ,kommer jeg å typen til å holde sammen?? Svar ;

Nei,det blir brudd,så er dette forholdet over ,det ligg for mye svik og uæralighet i dette forholdet til at den kan overleve..

Når du får så sterke kort,betyr det at korta mener dette forholdet ikke har en sjans til å overleve.. Døden bringer med seg avsluting,dt er umulig å snu tiden tilbake,

Vansklig å forklare her,hadde vært enklere hadde du sittet ved sia av meg,..Hvis du ikke bor for langt unna meg,kan jeg jo alltid prøve å lære dg,de grunn kort,og meningen med dem osv..men husk det er masse å sette seg inn i ...

Lykke til....

Skrevet

Tusen takk, Tussimor, for at du tok deg tid til å forklare så godt.. Ser at det hadde muligens vært best med kurs ja. Du bor vel ikke i Oslo ?

Kanskje englekort hadde vært noe å prøvd seg på først. finnes det lærebøker om det også ?

Klem

Skrevet

Bare koslig !! Nei,bor ca 2 timer til Trondheim jeg,så det blir litt langt ;) Ja,jeg ville ha råda deg til å tatt et lite nybegynner kurs, For ellers er det veldig lett å tolke feil,mann må liksom vite hva mann holder på med,og det er ikke så lett å forstå alle korta sammen,Selvom mann veit hva alle korta betyr,så blir det anderledes når mann må tolke dem..Jeg bruker det lille keltiske korset når jeg spår..Da jeg syntes j for mest innfo av den,der ser du jo også hva som har skjedd i fortiden også,og hva som førte til akkurat den sitvasjonen..Det finnes mange legg,mann kan ta å trekke 3 kort også,Det blir lettre for deg å forstå.Sia det kun er 3 kort ,men samtidgig får du jo ikke all innfo av de korta sia dem kun er 3 stk,osv,osv... Men det er bare å prøve seg fram..Kjøp deg et tarot kortstokk, raider w er vel den som nesten alle bruker.Jeg har spesielle kort,som j kjøpte for mange år siden.., Så kan du ta et kort fra stokken.,., Se på det kortet, Kjenn etter hva slags følelse den gir deg..Hva føler du?? Hva ser du i korta?? Sov gjerne med den uunder hodeputa..Og ta opp korta dagen etterpå...Bli kjent med dem,det er viktig at du føler at du har "kontakt " med de du spår.. Jeg får mest inn energi av folk når jeg spår dem på msn.. Jeg kan prøve å hjelpe deg igang..Har du msn?? Legg meg gjerne til..

[email protected]

Stokk korta godt,ta deg god tid.. Husk at du må konse deg..Tenn gjerne lys, sitt på et rom for deg selv..Slå av tvn og tlf....

Så legger du 3 kort ...

Skriv ned det du fikk....

Så ska jeg hjelpe deg å tolke dem for deg...

Viktig ::::

Mens du stokker korta (hvis du ska spå andre for å øve deg )

må du kun tenke på det spørsmålet den som du ska spå...

f eks ..

Hvordan blir denne dagen til ---------???

Så skriver du til meg hva slags kort du fikk,så kan jeg prøve å hjelpe deg..

Det lønner seg ikke å spå seg selv,,,, Så det må du ikke gjøre...

Da roter du til kort energien på en måte...

Er det noe du lurer på,må du ikke vær redd for å spørre...

Lykke til..

Klem

Skrevet

Hei

Tusen takk. Tror nok jeg venter til etter jul med å kjøpe kort. Men da tar jeg gjerne kontakt og prøver meg for eksempel med tre kort sånn som du sa. har ikke msn, men kan se om jeg bruker det da, hvis du syns det er lettest.

Noe spesielt man skal se etter når man kjøper korta ? Bare ta de en føler mest for liksom ?

Gleder meg til å prøve, og hører med deg på nyåret ;-)

klem

Skrevet

Det fins mange forskjellige kort typer... Se på dem,og kjenn etter hvilken kortstokk du blir dratt imot på en måte...Da finner du korta dine..Ja,gjør det du..Bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på..Ja,lettere å ta det på msn liksom..Men kan godt skrive med deg på mail ,hvis du vil det istdenfor liksom...

Lykke til videre..

Klem tilbake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...