Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Vel, har slengt en sånn en i ovnen. Den ble vel ca 1 cm høy når jeg satt den inn. Grenser hvor mye den kan heves??? Bør jeg ha to pakker i en kake?? Hjelp!!!!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Brukt den ofte på hytta vi, alltid fått luftig og høy kake. Forvarmet oven, brukte flytende margarin og kaldt vann.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 Hvor mange pk du bør bruke avhenger av hvor stor langpannen er. Jeg bryker 2 pk av ferdigkaker i den største langpannen min men den blir ikke så høy likevell. Men har egentlig aldri skjønt poenget med høye sjokoladekaker, det er jo fyllet som er best. Så en lav kake med masse fyll er vår deal!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 Dette er oppskrift på verdens beste sjokoladekake i langpanne. Så enkel at sjøl far kan lage den! Og tro meg, den blir svær og luftig, saftig og... ja. I love it. 4,5 dl vann 4 ss kakao 400 g smør (dette kokes opp i en panne) 1 beger rømme 2 ts natron (bland dette sammen) 9 dl sukker 10 dl hvetemel 4 egg (vispes lett sammen) Hell mel og sukker i en bolle, tilsett smørblandingen. Rør sammen og tilsett så rømme/natron og eggene. Stekes i 45 min (muligens lenger) på 180 grader. NYDELIG! Og det tar ca ti minutter å hive sammen ingrediensene=)
ღMaritpusenღ Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har brukt en mindre form når jeg lager bare en pakke. Skal jeg ha hele langpannen har iallefall jeg brukt to pakker. Har ikke opplevd at de har blitt så mye større under steking nei.. Og når kaken blir tynn syns jeg den blir tørr - altså bedre med mindre form eller mere kake!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Samma her tynn greie brukte en pose 1 gang,men 2 andre gangen blei litt høyere men ikke så mye mere,blei litt tørr også.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 Om du har en stor langpanne(den som er i ovnen), så bruker jeg å legge en sånn brødform på ene siden som støtter opp bakepapiret slik at formen blir litt mindre. Da blir kaken helt fin:)
Hufsla Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 det står jo på pakken at det er til en for på 35 * 40 cm eller noe sånn... Så i en vanlig langpanne må du ha to pk. Jeg syns det blir fin høyde på jeg...
Hufsla Skrevet 11. desember 2009 #9 Skrevet 11. desember 2009 det står jo på pakken at det er til en form på 35 x 40 cm (eller noe nærheten) Til en vanlig langpanne må du ha to pk. Jeg syns det blir fin høyde på jeg...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #10 Skrevet 11. desember 2009 Takk for svar. Nå har jeg faktisk akkurat tatt en ny kake ut av ovnen! Kake nr 2. Brukte to pakker og nå ser den fin ut Håper det holdt at den sto inne i 35 minutt. Neste gang tror jeg at jeg skal prøve å lage helt selv Takk for oppskrift! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå