Gå til innhold

hvor tidlig kjenne liv i magen??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg er førstegangs og kjente for første gang på fredag. da varjeg 15 fullgåtte uker. varte ikke mer enn et par sekund, men det holdt for meg :) syns det var skikkelig ekkelt, og samtidig veldig kos!

nå regner jeg med at jeg ikke kjenner noenting på flere uker igjen....

Annonse

Jeg kjente liv aller første gang i uke 16 med nr. en, dertter gikk det et par uker og så fast fra uke 18. Med dette lille nurket kjente jeg faktisk liv idag, for nøyaktig 10 min.siden!!! Er i uke 13, to, små, raske spark rett fra magen og bakover, ingen tvil! Åh, herrrrlig! Var på UL i dag og så en svært aktiv liten krabat og lurte da påom jeg ikke snart ville kjenne liv siden han/hun var så livlig; sparket og snudde seg som bare det!

Jeg er 15+3 og trodde ikke det var liv jeg hadde kjent, før jeg snakket med jordmor for 2 dager siden. Hun spurte om jeg hadde kjent liv, og jeg svarte at jeg trodde ikke det. I tilfelle måtte det være noen bittesmå "stikk" som jeg begynte å kjenne for en drøy uke siden. Hun sa at da var det liv jeg hadde kjent, så da har jeg kjent det :)

Annonse

Jeg har kjent kiling og en form for "dunking" siden fredag forrige uke, da var jeg 16+1, mitt første barn så jeg har også vært kjempeusikker på om det egentlig er babyen jeg har kjent. Har blant annet kjentes som dunking mot urinblæra. Var på ultralyd i dag og jordmor kunne bekrefte at det ganske sikkert var babyen jeg kjenner for han var nokså aktiv og den lille pøbelen ligger slik til at han sparker i urinblæren min når han strekker ut bena sine.

Følelsen er nesten litt ubehagelig, men uansett veldig veldig koselig når jeg vet at det babyen jeg kjenner :o)

Jeg er tredjegangs fødende. Med de første kjente jeg liv i uke 17 cirka. Denne gangen kjente jeg første små blaff for et par uker siden (12), og kjenner nå jevnlig noen små bevegelser som jeg tolker kommer fra knøttet. Er nå i uke 14 (24/6), og gleder meg til fortsettelsen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...