Gå til innhold

brystavvening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg trenger noen råd.Jeg holder på med å bråslutte amminga.Da får jeg sikkert melkespreng og klumper som gjør veldig vondt har jeg hørt i brystet.Hva bør jeg gjøre for å unngå dette?.Håndpumping..ja hvor lenge skal man håndpumpe..jeg trur bare litt..stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er å ikke bråslutte, men om du må det, så hadde jeg kanskje tatt kontakt med en ammehjelper eller ev. fått "stoppepiller" fra legen.

Skrevet

Jeg bråslutta uten problemer. Har ikke hatt spreng i det hele tatt. Siste ammemåltid tirsdag kveld, på torsdagen håndmelket jeg ut litt morgen og kveld fordi jeg kjente de var tunge, men ikke sprengt. Håndmelket også litt fredag kveld. Har etter dette ikke merket noe, og kjenner nå at det er lite produksjon.

Grunnen til at jeg ikke har hatt spreng er sikkert fordi vi bare hadde hatt to/tre ammemåltider i døgnet over lengre tid. Lillenissen var ikke så interressert i puppen, så tror ikke det var så stor produksjon i utgangspunktet.

Jeg ville nok bare ha håndmelket ut når det var spreng, og da bare ta det værste. Jeg hadde sett for meg kjempespreng, og betennelse, men neida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...