Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 jeg er gravid og har selvfølgelig begynt å se på vogn, har vogndilla:P jeg er ute etter den perfekte vogn som jeg enda ikke har funnet til nr 1 men skla nå finne den til nr 2.. jeg har ikke temin før i juli så har jo god tid men liker å være tidlig ute så jeg kan få akkurat den fargen jeg vil ha.. hehe. jeg vil ha en god vogn med god plass i bagen å god plass i spotsdelen gjerne 3hjul eller 4 men da må 2 være svingbare sittedelen må kunne være mot meg den må være lett god å trille lun kalesj ikke så veldig lav sportsdel, slik at barnet nesten sitter på bakken gjerne litt plass i handlekurven under har sett på emmaljunga sin med svingbare hjul men syntes sportsvognen var veldig lavt ned til bakken. så har jeg sett litt på bebe comfort high trek, har ikke noe formening om den enda. så har jeg sett på tetonia sin 3hjuling og den med 4 hjul-2svingbare men har hørt at de er kort i sittedel og tung.. så om dere har en av de nevnte vognen vil jeg gjerne høre.. ellers anbefal det dere syntes er den perfekte vogn med mine kriterier:)
MammantilPatrick Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Anbefaler på det sterkeste Emmaljunga city cross, den oppfyller alle de kriterier med unntak av svingbare hjul:)
Romeren Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Tror emmaljunga nitro city har to svingbare hjul
Romeren Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 ..åja, det var kanskje den du allerede har sett på..
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 Emmaljunga city cross,
Gjest Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Vi har den du har sett på, men i motsetning til deg anser jeg det som en fordel at den er lav for barnet i og med at selv det roligste barn kan komme til å sno seg ut av selene og deise i bakken i et ubevoktet øyeblikk (ikke opplevd det selv enda, men har flere venninner som har), og da er det bedre med kort vei ned enn lang ;-) Enklere for dem å klatre oppi selv og når de blir større når vognen er lav enn høy. Men handlekurven er ikke all verden å skryte av. Får plass til to middels fulle bæreposer under den, men ikke så mye mer enn det. Utover det elsker jeg den vognen, som firebarns mor å¨vestlandet har jeg fått en del erfaringer med ulike vogner og hva som er lurt og praktisk og ikke er det, og Nitroen fyller omtrent alle mine krav i hvertfall (savner håndbrems, og litt bedre tilgang til handlekurven under, ellers er jeg veldig fornøyd med alt). En helt super vogn, som til og med min vogn-konservative mamma har forelsket seg helt i :-)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2009 takk alva.. bor på vestlandet vi også.. ja jeg skal dra å se på den, mulig den ikke er så lav som jeg tror.. skal studere den.. men sant det du sier at det kansje er en fordel med lav, har aldri tenkt på det på den måten jeg:)
Studine mevik Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 Vi har emmaljunga mondial og er svært fornøyd. Den fyller nok ikke alle kravene dine, men den fyller våre. Bagen er litt større enn andre bager og til vår store sønn så var det helt topp. Den har god plass på kurven under. Får plass til 2godt fylte bæreposer. Jeg synes den er veldig god å trille og det er lett å justere håndtaket i en høyde som passer meg som ikke er så høy. Den har 4hjul (ingen svingbare) så det er jo negativt for din del. Jeg synes det gjør at vogna er veldig stødig og kunne aldri tenkt meg en vogn med bare 3hjul. Jeg er også fornøyd med sportsdelen. Det ble mindre plass på kurven under når vi byttet til sportsdelen siden jeg ikke kunne stable like mye i høyden, men får fortsatt plass til 2 bæreposer som er rimelig fulle. Det er også god plass i sportsdelen selv med voksipose. Har du sett på simo? Det er 2 i barselgruppa mi som har simo og de er veldig fornøyd. Da kan du også få 3hjul
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. desember 2009 har ikke sett på simo sin trehjuling nei.. har hatt emmaljunga edge duo til vesla å den ble for tung syntes jeg, så hadde vi quinny 3hjuling å den var jo farlig å no har vi emmaljunga sin 3hjuling til henne, den er stødig å god men vil ikke bruke den når neste er så liten for kan ikke ha sportsdelen mot meg å syntes det er litt tidlig å snu runt 7mnd.. så mannen vil helst ha trehjuling men han godtar også to svingbare, men han vil ikke ha fire faste hjul slik som edge duoen å jeg er vel ganske enig egentlig nå som jeg faktisk ha opplevd forskjellen.. men skal ta å sjekke ut simo sin tre hjuling;)
passilurken Skrevet 12. desember 2009 #10 Skrevet 12. desember 2009 har du vurdert koelstra? jeg har den og den er genial! en av de letteste på markede, med bagdel som er nesten like stor som simo. 4 hjul, men de fremme står sammen, så den fungerer som en stabil 3-hjuling. fremhjulene kan også låses, slik at det er lettere å gå på grus eller i skogen. sportsdelen er vendt mot deg. gjennonsiktige regntrekk til både bag og sport.sportsdelen er ekstralang, slik at man kun trenger den ene vogna så lenge poden trenger. vognpose med trykknapper, slik at posen ikke siger ned. vet ikke hvordan det er med butikker i landet, men det finnes iallefall i stavanger og bergen. koelstra barneutstyr. jeg er som sagt utrolig godt fornøyd med den:)
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 13. desember 2009 #11 Skrevet 13. desember 2009 Hei! Jeg har Teutonia sin 3hjuling (spirit, s3) og har brukt sportsdelen til min 3 åring og bagen (fashionbag) til babyen som nå en 2,5 mnd. Jeg er totalt sett fornøyd med vogna. Den er veldig fin å trille med, spesielt på bytur og på asfaltert vei. På mer ulendt terreng velger jeg heller å bruke den store simo kombien min, for der er ikke spiriten helt optimal. Den har dårligere fjæringer og er mindre stabil pga 3 hjul. Sportsdelen kan monteres enten mot deg eller fra deg, og er enkel å ta av/på og å snu. Den har full liggestilling, og 3 åringen min får akkurat plass til å ligge og sove i den. Syns derfor ikke at sportsdelen er så liten som mange vil ha det til. Bagen gir akkurat plass til å ha en voksipose oppi, men den er jo ikke av de største. Vogna er lettere enn simoen, men det er jo de fleste vogner. Syns egentlig vogna er litt tung, men det merkes bare når jeg skal løfte den inn og ut av bilen. Den er enkel å legge sammen, men blir ikke så liten, og blir liggende å bikke, siden forhjulet brettes inn under vogna. 3 åringen har klart å velte vogna da han selv satt oppi. Men d er et problem med de fleste 3hjulinger. Så nå passer jeg på som en hauk når han er oppi! Grei plass i handlekurven.
Overraskelsen Skrevet 14. desember 2009 #12 Skrevet 14. desember 2009 Vi har kjøpt Emmaljunga city cerox 360 brukt - den er veldig lik Nitro, men litt tyngre. Ut fra min erfaring med cerox, tror jeg Nitro er en veldig bra vogn. Jeg skal ikke ha vogn uten svingbare forhjul igjen! Det holder jo å tenke på en retning, og så triller den dit av seg selv Noe annet enn panservogna Edge som vi har lånt fram til nå..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 16. desember 2009 dytter den litt
Føken siruppsnipp Skrevet 17. desember 2009 #14 Skrevet 17. desember 2009 Hvorfor svingbare hjul? Sett på Brio Happy med teleskop light understell? Den har jeg og er super duper fornøyd, den har ikke svingbare hjul, men den er super lett så det savnes rett og slett ikke. Brio Go har 2 svingbare hjul men den har små hjul forran.
Føken siruppsnipp Skrevet 17. desember 2009 #15 Skrevet 17. desember 2009 Da jeg så etter vogn ble jeg anbefalt av alle i de bytikken jeg var i å ikke velge 3-hjuling, de kan visst fort velte når barnet blir større og prøver å klatre ut, er nok ikke like stødig som 4-hjulingen, så her var det ingen tvil, vi skulle ha 4-hjuling :-)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #16 Skrevet 17. desember 2009 grunnen til at vi vil ha svingbare hjul eller 3hjuling er at vi både har hatt fire faste hjul og 3hjuling, og vi vil ikke gå tilbake til 4faste jul da jeg syntes det var noe drit i butikker å slikt.. vesla mi klatrer fint ut av emmaljunga sin 3hjuling å den har aldri veltet, det finnes nok stødige trehjulinger også.. men uansett derfor vurderer jeg også svnigbare hjul for da er det mer å velge i..Jeg fikk hvertfall ikke samme besjed som deg ang trehjuling, i flere av butikken viste de meg at de ikke velter så lett som mange sier, de sto da på fotbrette å den veltet ikke, det var den typen som hadde fast fotbrett da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå