Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 hei. jentå mi e 4 mnd. hu liker IKKE å sovne av seg selv, vil hekst sovne inntil oss, bli vugget, sovne pupp... menn hva gjør jeg. alle venner og på helsestasjon sier at "-la hu skrike, gå inn hver 4-5 min å snakk med henne". syns dette er grusomt. lille jenta mi skal gråte. men noen sier de får de bedre, vet mer koss ting skal være- rutiner... etter 5-6 dager sover hun av seg selv uanset, en uke med gråting. hu sover hele natta, stortsett, bare de å leggge som er mindre kjekt.... hva sier dere. erfaring?
spireliten Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Vet du hva, gjør det som du føler er rett for deg. Ikke tenkt på hva som blir rett og galt. Du sier selv at du synes det er grusomt at hun skal ligge å gråte alene. Ikke gjør det. Kanskje hun har luft i magen eller bare vil ha nærhet og kos fra mammaen sin. Løft henne opp og trøst, legg henne ned og stryk på henne. Trenger ikke si så mye. Ha lite lys på sånn at du tydelig markerer at det er natt. Kjenner meg så godt igjen i det du sier. Vi lot ikke gutten vår ligge å skrike alene da han var så liten. Satt mye å vugget han, og la han ned, strøk på han til han sovnet, sang osv. Dette ble bedre av seg selv etterhvert. Stol på deg selv. uansett om man skaper uvaner i så tilfelle, så klarer man alltids å endre på dette siden. kos deg med jenta di du Klem
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 takk for god oppmuntring:=) trengte de:)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 kunne ikke vært mer enig, spireliten.
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 16. desember 2009 #5 Skrevet 16. desember 2009 Følg din egen intuisjon!!!!!! Vi tok alltid opp baby når han gråt, vugget, sang og ammet. Og har en gutt som er særdeles trygg og god. Tror det henger sammen! Baby vil ha bekreftelse på at du er der for henne og skjønner hennes signaler.. Og han gutten vår våknet lite, sov godt, fordi han følte seg trygg osv. Da han ble 1 år, begynte vi med de "5 minuttene" du snakker om. Ikke ved leggetid, da synger vi fortsatt og jeg ammer noe ennå, eller sitter ved siden av senga, men har altså helt sluttet å ta ham opp etter at han først er lagt. Hvis han er veldig ute av seg sitter vi ved ham og stryker han. For nå kan vi si at det natta, og at han skal sove, og vi hører forskjell på "ordentlig" gråt og sutregråt. Så hvis han ike sovner kan vi gå ut mens han skriker litt. Så går vi inn, men av og til sovner han i mellomtiden. Hvis han våkner om natta nå, sovner han igjen av seg selv. Vi lager evnt litt sovelyder så han hører vi er der, men ingen kommunikasjon. Men, ville ventete en god stund var jeg deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå