Lillemoro Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Hvordan uttale navnet Johan ? hvordan syntes du navnet Johan, uttales finest ? Jo-hann, eller Joo-han ? kjenner dere noen Johan? hvordan uttales det?
Amarie Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Sønnen min heter det. Uttaler det Jo-HAN. Liker ikke når han blir kalt JO-han.
♥Nemi♥ Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Her i nord heter alle jeg kjenner Jo-hann:) Mye penere enn jooooo-han
meg83 Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Jeg sier joooo-han, men vet at mange sier det motsatte. Ville kanskje ikke valgt et navn som blir såpass ulikt ut ifra hvem som uttaler det, men det er jo bare meg.. =)
ayaah Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Joooooo-han! Kjenner to. Den som vil legge trykk på siste stavelse kan jo rett og slett skrive Johann!
prebs Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 Jeg uttaler det Jo-HANN, men ville skrevet Johan - synes det ser finest ut. (Ellers måtte jeg har skrevet Kristinn og ikke Kristin hvis man skal følge "uttalelogikken".)
Ragnis Skrevet 11. desember 2009 #10 Skrevet 11. desember 2009 Det blir vel stort sett alltid Joohan på østlandet. Jeg ville også skrevet det Johann for å være sikker. Enig i at Johan ser penere ut, men da blir det Joohan i barnehage og skole, hvis dere bor på østlandet altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå