Nordland&hikketrollet=) Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Skal ha barnedåp på nyåret og har bestemt oss for å ha koltbord, har tenkt litt fram og tilbake om jeg skal lage maten selv eller bestille. Noen som har erfaring med begge deler, va som lønner seg? Va man skal lage selv? evt bestille noe og lage noe selv. Viss noen har gode ideer el noe man kan spare inn på osv osv. Tar imot forslag, gode råd, ideer med stoor takk=)
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Har ikke erfaring med å lage koldtbord selv, men vi bestilte nå da lillebror ble døpt. Det som jeg så som en stor fordel var jo at du får maten ferdig servert på brett, det er bare å sette utover og så er det klart! Evt varme opp hvis du skal ha med karbonader eller noe. Veldig enkelt i alle fall. Og du bestiller til antall personer og slipper å tenke på hvor mye du skal lage av alt selv. Veldig godt å slippe sånt stress! Nok å tenke på på slike dager uansett. Ordna med drikke og kaker selv da.
Mamma´n til lillemor Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 Jeg lagde det meste selv, og så bad jeg svogeren min om å hjelpe litt med brød og div salater. Det gikk fint, men var litt stress må jeg innrømme. Hadde jeg kun hatt maten å tenke på hadde det gått bra, men mannen min fikk vondt i ryggen på fredag, så jeg endte opp med å gjøre absolutt alt selv, pluss ta meg av lillemor på 2 1/2 mnd. Svigerfar og kona skulle egentlig overnatte, men ble syke og kom ikke. Det ble litt for mye. Så konklusjonen er: hvis du passer på å ha nok hjelp går det fint, og ha en plan B i tilfelle frafall. Det er billigere å lage selv, men mye mer avslappende å bestille. Kjenner noen som reiste til Sverige for å handle, men vi gjorde ikke det for var bare 15 stk.
snuppene 09 og 11 Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 vi hadde koldtbord til navnefesten. ville egentlig kun ha kake og kaffe, men fikk beskjed av min mor om at det altså måtte mat til. følte jeg ikke orket det, selv om jeg er glad i å lage mat. Så jeg gjorde det slik at jeg ringte rundt å spurte noen i familien om di kunne tenke seg å lage en ting eller to. spurte om ting jeg vet di er flinke til å lage. og famile stilte viillig opp, virket glade for å bli spurt:-) resten laget jeg selv.
snuppene 09 og 11 Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 og så ble det jo billigere da vi ikke betalte for alle rettene, og mye billigere enn å bestille. går jo ann å handle inn ingridisenser på tilbud og lagre i fryseren om dere har plass.. eks kjøttdeig til kjøttkaker osv.. kaker laget jeg noe selv, og så var det noen bakeklare bestemødre som laget en hver ( har tre bestemødre til jenta vår)
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2009 Tuusen takk for svar =) Har undersøkt priser på koltbord, det billigste jeg fikk tilbud på var 160; pr kuver og dette var standar koltbord. Og vi skal ha rundt 30-40 gjester så da kan det bli litt dyrt. Va betalte dere for koltbord el hvor mye handlet dere inn for når dere skulle lage selv?
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 vi dro til sverige å handlet der, ble hvertfall billig. total sum vet jeg ikke for vi spurte noen om de kunne lage litt forskjellig. vi hadde: karbonader hjemmelagde kjøttkaker kyllingvinger kylling biter i kavring reker kabaret eggerøre litt kjøttpålegg laks potetsalat salat gryterett majones remulade dressing smør brød kaffe kaker-som vi bad folk om å lage brus tror nok det kom på ca 2500, men mye billigere enn å bestille og det var ikke så mye stress som jeg trodde det skulle bli. da kommer pynten og lokalet i tillegg vi var 30 stk. (tror jeg husket det meste)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå