Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få antibiotika i sønnen min på 14 mnd ?

Nå holder vi han fast og sprøyter i munnen, men mye renner ut og han hylskriker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pjokken min er snart elleve mnd, og går på antibiotikakur nå. Jeg tar ham på fanget, låser den ene arma hans bak ryggen min og holder i den andre. så tipper jeg ham litt bakover, putter sprøyta i munnen hans og spruter inn litt og litt. Da svelger han unna, selv om han rynker på nesa. Men du har kanskje prøvd å legge ham bakover? Ikke lett å få i dem sånt no...

Skrevet

Anbefaler dere å høre med legen om dere kan bytte antibiotika til Abboticin (eller Ery-Max som er synonympreparat). Dette er det preparatet man gir til penicillin-allergikere.

Dette har vi fått til mini, for det smaker ikke vondt. Han gapte villig opp når vi kom med sprøyta, og måtte få sitte og sutte litt på den etterpå for han ble sint når han ikke fikk mer :)

Alternativt må dere bare bruke tvang, har gjort det selv tidligere, men var veldig deilig når vi kom til en lege som ga oss Abboticin så slipper vi tvangen :)

Skrevet

Takk for tips :-)

Nå har vi heldigvis bare 1 dag igjen av kuren.

I går prøvde jeg noe nytt i stedet for sprøyta, ga han ett eggeglass, da drakk han det selv, før han skjønte hva det var hehe. I dag ville han ikke, prøvde en kaffekopp da han liker de, han drakk litt han av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...