new_dawn Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Er det noen av dere som sliter med kraftig kvalme som har gått mye ned i vekt? Jeg begynner å bli litt stresset selv. Får i meg veldig lite, holder ikke på mat og drikke, det kommer rett opp igjen. 5 kg vektnedgang i løpet av siste 2-3 uker. Har håpet så lenge nå at kvalmen skulle klinge av litt etterhvert, men det ser ikke slik ut foreløpig. Har fått legetime imorgen, får drøfte hva vi skal gjøre videre. Jeg er sykmeldt og knasker alt som finnes av kvalmestillende medisiner uten særlig effekt. Ville bare få ut litt frustrasjon og høre om vi er flere i samme båt? Bekymret over å gå ned så mye i vekt når jeg jo egentlig trenger den energien.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Har en veninne som blir ekstremt dårlig. Hun henger over do i godt og vell fire mnd og raser ned i vekt. Hennes to svangerskap har endt med to friske unger med normal vekt. Det går fint:) Blir det for ille legger de deg inn noen dager med drypp for å "fore deg ogg litt". Snakk med legen om du tror det kan være nødvendig. Har du "litt å gå på" går det stort sett greit:)
Sjokolademonster Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Jeg har gått ned 5 kg, men over 5 uker. Har vært kvalm, men ikke kastet opp så mye.. Nedgangen er nok mest fordi jeg ikke har lyst på sjokolade og brus slik jeg vanligvis spiser mye av... Legen min sa i dag at det ikke gjorde noe. Men kanskje er det annerledes for deg dersom du ikke har så mye å gå på? Jeg får jo i meg mat da.. Spiser bare mindre enn vanlig..
new_dawn Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2009 Takk for beroligende svar. Er godt å vite at jeg ikke er den eneste. Er bare så fortvilende å være så totalt energiløs, fryse hele tiden og ikke orke å drikke eller spise. Sliten av å kaste opp. Får høre med legen imorgen om han har noen gode forslag. Takk igjen, snille dere.
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 Hei! Har litt bekymringer i forhold til dette jeg også. Får i meg veeldig lite næring, eneste jeg klarer å spise er frukt og grønnsaker. Ingenting frister, og nå begynner jeg bli lei av det også, men det går ned hvertfall. Blir kvalm av tanken på mat. Det er ingen fare med meg, for jeg har planty å ta av, tenker mer på den lille om den får i seg nok næring.
Makkapakka Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Jeg er gravid i uke 10 nå. Jeg begynte å kaste opp i uke 4. Siden da har jeg gått ned 10 kg (!). Legen min fikk litt panikk da hun hørte dette og ville sjekke urinen min. Den var fin. Legen sa at babyen tar det den trenger av næring, det går i så fall på bekostning av mor. Dvs. begynner babyen å tære på mors muskelmasse så må man kanskje vurdere intravanøst. Det var sånn jeg forsto det legen sa i alle fall. Dette kan de se på bakgrunn av urinprøver. Jeg får ikke i meg noe med næring heller. Jeg klarer å holde på maks 2 rugsprø med gulost om dagen. Er jeg heldig får jeg ned et halv glass med melk eller appelsinjuice. Jeg spiser litt middag også, men det kaster jeg opp igjen. I tilleg til det så kaster jeg opp ca 4-5 ganger om dagen. Jeg satser på babyen har det greit. Den er jo like stor som en nøtt eller noe - så det er jo begrenset hvor mye mat den behøver
new_dawn Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2009 Oi, 10 kg er mye! Det må være tøft! Jeg var hos legen idag. Tok nye blodprøver og urinprøve. Har fått beskjed om å prøve å få i meg litt væske samt næringsdrikker. Hvis ikke det fungerer, blir det nok innleggelse for intravenøst. Jeg vil virkelig helst slippe det, så nå står jeg på og presser i meg væske så godt jeg kan. Jeg fikk høre hjertelyden idag for første gang. Det hjalp veldig på motivasjonen Og hCG var på 115 000 for 2 uker siden. Alt ser altså veldig fint ut med den lille. Bare meg som skranter Og det kan jeg jo leve med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå