Gå til innhold

Ang. nattposer (samme som på skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen her på snart 11 uker har lagt litt i nattpose fra Ikea, og jeg har vært ganske fornøyd med den.

Men jeg synes han blir så klam inni der, spesielt hvis han bare ligger med body. Kan jo legge til at han er en skikkelig varmeovn...:)

Noen som har noen tips angående poser og påkledning? Synes også han blir litt kald på hendene om natten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke vært borti posene fra ikea, men vi bruker en fra h&m, og er veldig fornøyd med den :) da er han akkurat passe varm ;)

Skrevet

Vi bruker også pose fra IKEA og lillemann har pysj uten ben på inni. Synes dette funker fint. Er også litt klam på føttene om morgenen, men det tror jeg ikke gjør så mye.

Legger dyna løst oppå de nettene det er ekstra kaldt.

Skrevet

bruker alltid dyne oppå vi... skal man ikke det? blir jo kald på armene dersom man ikke har dyne oppå?

Skrevet

Sånn egentlig er vel poenget med posen at man skal slippe dyne... Vi begynte med pose til vesla fordi vi stadig fant henne i fotenden med dyna over. Hun sover nå i ullpysj og sokker inni posen sin og er god og varm. Vi har en pose fra HM og en bestillt på nettet. Vi syntes ofte hun er litt klam i HM posen, og er mye mer fornøyd med posen fra sleepsac. Da er hun god og varm, samtidig som posen var like billig som den fra HM. Noen ganger kan hun være litt klam på beina, men med ulla så gjør det ikke noe. Ullpysjen gjør også at hun er god og varm på armene. På posen vår står det at hvis det er ca 17-19 grader inne på soverommet anbefales det body og pysj inni posen, og da uten dyne. Vi legger likevel et helseteppe over, mest fordi hun liker å pakke seg litt inn :) Når det var -5 grader ute, og natta var kald inne hadde vi på body inni posen, men har så langt bare hatt body i ei natt. Når vesla var liten sov hun ofte med bommulsvotter på om natta, også strikket bestemor noen i tynn babyull som er utslitte av bruk. Men så er hun en liten frossenpinn også da, alltid godt pakka inn hun :) Jeg er med andre ord den alle kikker på inne på butikken, hun "skrulla" som har putta på ungen ALT for mye klær ;)

Skrevet

Disse soveposene høres jo så fine ut. Hvor mye koster de?

Skrevet

Den fra H&M koster bare 150 kr- jeg er kjempefornøyd med den ihvertfall=)

Skrevet

Vi bruker også den fra HM og er også veldig fornøyd! Lillegutt er straks 8 mnd og siden han bruker posen blir han hemmet i å snu seg rundt i senga og å "turne" rundt. Veldig greit! :)

Skrevet

Man må IKKE BRUKE DYNE PÅ NATTPOSE!!! Det kan være farlig fordi det da er nesten umulig å få vekk dyna igjen om den kommer over hodet!! Dessuten skal pysj og pose være mer enn nok helt ned til 16'. Avhengig selvfølhgelig av tykkelse på pysj og pose..

Skrevet

Hvis man leser på infoen man får med (fikk ihvertfal med det på vår IKEA nattpose) så står det at man ikke skal bruke dyne oppå, som andre skriver, så er jo det hele poenget - at man skal slippe dyne. Det med at man kan få den over hodet er en ting (jeg hadde uansett kommet til å brukt klyper for å holde den på plass), men grunnen er også det at det kan faktisk bli for varmt. Som skrevet mange steder. Bedre at de små er litt kald enn for varm. Selvfølgelig individuelle forskjeller på hvor varme de er og hvor kaldt man har det på soverommet. Vi har det sånn ca. på 16 grader og da skal det holde med posen, men bruker ofte et tynt ullteppe over som jeg fester med klyper så han ikke risikerer å få den over ansiktet. Dette gjorde jeg før vi begynte med posen også, veldig greit at dynen/teppet holder seg der det skal være. Jeg er veldig fornøyd med posen siden lille gutt da holder seg der han skal være - når han begynte å røre en del på seg endte han opp i hjørnene på senga. Synes også det er veldig greit da jeg fremdeles nattammer, da slipper jeg å styre med å legge teppe over han.

Skrevet

Glemte å skrive at det også stod at det som var anbefalt at de hadde på seg under var en pysj. Da skulle det være fin sove temperatur til barnet inni posen.

Skrevet

Vi kjøpte vår på www.slumbersac.co.uk og betalte ca 200kr for den :) Vi liker den bedre enn HM sin, vesla er varmere, men mindre klam i den. Gikk raskt og enkelt å få den sendt også :) Ser jeg skrev sleepsac over her, den kom aldri fram desverre, så jeg mente slumbersac :)

Skrevet

Jeg har kjøpt 3 poser fra thedreambag, bare google det så får du opp adressen. Kjempegode poser, du får forskjellige tykkelser til forskjellige årstider. Jeg har 1 tog og 2,5 tog. Jeg har en gutt som er veeeldig varm av seg men han blir ikke klam i disse posene. Gutten min har ikke dyne på, men tykk ullfrotte pysj fra nøstebarn på, da holder han seg god og varm.

Skrevet

Takk for tips! :)

I natt lå han i pose igjen, og sov veldig godt fra ca 19 til 02 uten å våkne. Lå med ullpysj uten føtter og et lett ullpledd over seg, sjekket ham flere ganger og han var fin og varm. Virker som han sover bedre i pose.

Men da jeg tok ham opp i sengen for å amme var han ganske kald på hendene. Har prøvd å ha votter på ham, men disse bare hiver han av, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

Må forresten ta posen av på morgenkvisten, er så godt å ha ham inntil meg og kose...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...