Gå til innhold

Ny her. Mitt møte med Aleris. Er det håp?

Anbefalte innlegg

Jeg er singel, barnløs, 39 år. Skal ha min første inseminasjon på CFC. Fått resept av dem på dobbel pergo og Otrivelle. Var på min første (og siste..) time på Aleris i dag. Min fastlege støtter meg i dette og anbefalte Dr. Magnus som jeg bestilte time hos. Men da jeg kom idag hadde jeg fått time hos Dr. Holst. Han sa han kunne se på meg idag, men jeg kunne ikke komme tilbake. Han ga meg henvisning til røngten av egglederne, og jeg kunne komme og ta div blodprøver av hormoner syklusdag 3, så måtte jeg kontakte privat gynekolog etter det. Det som plager meg, er at han på UL kun så noen få og små eggposer (syklusdag 8), og det virket ikke som han trodde jeg hadde særlig sjanse for å bli gravid utfra dette og alder. Jeg har hatt utslag på EL-tester de få ganger jeg har tester. Noen andre med få og små eggposer det har gått bra med? Lurer på hva Dr. Magnus ville sagt...

Fortsetter under...

Hei!

Du trenger ikke så mange eggposer for å bli gravid. Jeg hadde 5 nå, og det syntes de på CFC var mange! Som regel har jeg vært på scanning rundt dag 8-10 fordi mine follikler har vært ganske store når det har blitt gjort på dag 12, men denne gangen var de største 7, 8 og 10 mm på dag 5, og den største var bare 14mm på dag 10. Da hadde de vokst veldig sakte i forhold til tidligere. Den største ble 19 på dag 12 (på kvelden). Hvor store var dine da?

Lykke til!

Mener du at det var få og små eggfollikler på gang denne syklusen, eller at du har få eggreserver igjen sånn generelt??

Hvis du pga alder har lite eggreserver igjen så minsker selvfølgelig sjansene for å bli gravid, kvaliteten på de eggene som er igjen kan jo også være så ymse..dessverre. Men så lenge det ER egg så er jo mulighetene så absolutt tilstede. Men det kan ta tid å bli gravid.

Jeg synes du bør få et skikkelig svar på dette hos gyn og -en vurdering på hvordan sjansene dine egentlig er. Og så ville jeg har forhørt meg om bruk av IVF vil øke sjansene dine, og vurdert den metoden - istedet for å bruke mye penger på mange inseminasjoner med dårlige odds.

Ønsker deg masse lykke til på vegen mot ønskebarnet.

Husk at de aller aller fleste som setter igang denne prosessen lykkes tilslutt, men det kan ta litt lenger tid for noen. ...

Klem

Tusen takk for svar og oppmuntring! Det var få og små eggposer denne syklus. Spurte ikke om størrelsen. Hvordan kan man sjekke eggreserver? Jeg har ikke begynt med pergo ennå, (min første inseminasjon CFC blir neste syklus med pergo), vil det føre til flere egg, eller kun bedre modning? Spurte om jeg heller burde gå rett på IVF, men det mente han visst ikke økte sjansene. Opplevde gyn som generelt negativ, og opptatt av at dette er imot loven. Er naturligvis takknemlig for at jeg uoppfordret fikk henvisning til HSG (har aldri hatt infeksjoner), og at de kunne ta hormonprøver. Har noen tips om gyn jeg kan gå til videre?

Vet du hva....gå til en annen enn dr Holst! Jeg var å sjekket meg på Aleris når jeg startet også...og var hos Dr Magnus. Han var veldig OK, men sa rett ut at han ikke synes noe om det vi gjør osv...men han var faglig og profesjonell. Når jeg nå skulle dit å måle folliklene før eggløsning...kom jeg til dr Holst. Og han kan drepe enhvers drøm og trykke deg ned. Han var direkte uprofesjonell. Sa at han ikke ville ha noe med noe samarbeid med "de derre der nede", og at de var useriøse i Danmark. Og gadd så vidt å svare på spørsmål som jeg hadde ifht egglønsingen. At jeg fikk ringe de osv. Drev hele tiden og anbefalte meg å ta kontakt med Volvat istedetfor osv.

Gå til en annen for vurdering, det er mitt råd:)

Hadde han vært den jeg møtte første gangen for å sjekke at alt var bra så vet jeg ikke hvor jeg hadde vært idag.. fro han var demotiverende og uprofesjonell!

Annonse

Det er bra at du er ved godt mot:)

Det er jo litt ventetid å få gyn.time hvis du skal prøve på et annet sted... men prøv i det minste å få dr Magnus hvis du skal til Aleris igjen. Men finens nok tusen andre der ute som er mer positiv til det "vi driver med"...ifølge dem:)

Velg en gynekolog som er proff nok til å ikke belemre pasientene med sin egen såkalt moral. Jeg hadde samme erfaring med Mortensen på Smestadgynekologene, men har etter det hvert hos Carsten Trolle ved Majorstuaklinikken og han er helt topp. Dyr men topp. Merete Blakstad er annet alt, offentlig men vimsete og litt hardhendt syns noen. Volvat er og bra, feks Hazekamp el Hallmann. Det finnes mao fler, så ikke gi opp / det er Norge som er i utakt!

Kan også anbefale Dr. Ullern ved Femina spesialistsenter. Meget dyktig, positiv og imøtekommende.

Der er det desverre noe ventetid for å bli "innrullert" som pasient, men når man først har vært der er det ikke noe problem å få time til scanning når man trenger det. :)

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...