Gå til innhold

Jordmor - en liten solskinnshistorie <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg vært hos jordmor. Det ble en helt super positiv opplevelse, hun var snill og grei og hadde goooood tid. Var der inne i over en time! Vi snakket mye og fylte ut helsekort. Fikk også tatt blodprøvene idag, slik at forhåpentligvis legen min har fått svarene innen jeg skal dit på første kontroll den 18. Hadde bra blodtrykk (119/69) men blodprosenten var litt lav. Så det blir feritin nivået som avgjør om det blir en ny runde med jerntilskudd eller ikke.

Jordmor henviser meg også til tidlig ul på St.Olavs, og forhåpentligvis får jeg time tidlig i januar, hun mente det var best å ta rundt uke 11-13. Kunne sikkert fått før jul også, men vi ble enige om å vente litt.

Jeg ble så glad og føler meg litt mer gravid nå, selv om hun ikke lytta etter fosterlyd enda, det var for tidlig mente hun. Man kan bli unødig bekymra dersom de ikke finner den, og det vil jeg ikke...

Så, dette var da min lille solskinnshistorie! :-)

Håper alle andre har en like bra dag som jeg har idag :-)

Ps: er 8 fullgåtte uker idag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan går man frem for å få en jordmor? Jeg har 1000 ting jeg lurer på, og legen har det jo alltid så travelt at der er det lite svar å få... Fikk høre at man måtte ordne med jordmor selv, men at man ikke hadde krav på time hos jordmor før man var halvveis. Man hører jo så mye.

Hva er riktig?

Og hvordan får jeg en jordmor?

Skrevet

Så koselig- gratulerer :)

Jeg skal også mest sannsynlig føde på St.Olavs har ikke helt bestemt meg enda..

Hvorfor ble du henvist til tidlig UL? det har jeg også nemlig veldig lyst på,tenker mye på om det virkelig lever inni der,og om det er friskt... Var det bare å spørre om det?

klem :)

Skrevet

Jeg tror egentlig jeg skal føde på OSS (Orkdal Sanitets Sykehus), men har ikke bestemt meg enda. Grunnen til at jeg skal på tidlig UL på St.Olavs er visst fordi det er Trondheim som bruker å ta de tidlige ultralydene, men skal på ordinær UL på OSS.

Jeg får tidlig UL pga en del bekymringer og fordi jeg har slitt en del før... Altså forhistoria mi gjør at jeg får det. Men ja, det er bare å spørre om det.

Lykke til! lykkeli*gravid*mamma*

Skrevet

Får å få time til jordmor kan du ringe til ditt lokale legekontor og spørre etter telefonnummer. Jeg fikk telefonnr av helsesøster på skolen (er straks 22, men går vgs nå pga sykdom før) som jeg har en del kontakt med. Hun sa jeg skulle ringe til helsestasjonen for å bestille time til JM, og dersom de sa det var litt travelt, skulle jeg hilse fra helsesøster og si at det var viktig at jeg fikk time før jul.

Nå skal det også sies at helsesøster på vår skole jobber både på skolen og på helsestasjonen.

Men prøv å ring til legekontoret du eller spør neste gang du er innom. Dersom du har masse spørsmål og bekymringer er det klart du må få komme til jordmor så snart som mulig, men det er vel sikkert mer ventetid på store plasser enn her. Bor i en liten kommune jeg, og er kjempe glad for det. Ringte på tirsdag og fikk time idag ;-)

Skrevet

så koselig.

Jeg har også vært hos jordmor, men for en uke siden. Hun var kjempegrei, og hadde god tid, satt av en hel time til meg.

Jeg ringte helestasjonen, og spurte om jordmortime. (fant nr til Helestasjonen på Kommunens hjemme side).

jeg er også 8 uker på vei! : )

Åssen er formen din kjærlighets_barn2010? :)

Skrevet

Formen er relativt grei den :-)

Kvalm og uggen i kroppen, slapp, trøtt og lett sliten, men alt dette var helt normalt ifølge jm. Har også en del smerter, men jm mente det helt sikkert kom av at livmora strekker seg... Så jeg er mye roligere idag enn jeg var i går.

Koslig at vi to er like langt på vei da ;-)

Hvordan er formen din julibaby 10? Hvor i landet bor du? Er du førstegangs?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...