~lykkelig2barnsmor~ Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Jeg har en gutt som blir 1år om ei uke,han ammer fortsatt morgen,kveld og noen ganger på ettermiddagene. Begge stortrives med ammingen, men nå er jeg gravid med nr2, ca 4uker og lurer på om jeg måå slutte å amme helt? kan jo trappe ned,men morgenpuppen blir vanskelig.. Jeg kommer til å slutte til våren,sånn ca 2-3mnd før den nye babyen kommer slik at ikke storebror blir veldig sjalu å føler den nye babyen stjeler puppen hans.. men mitt spm er; er d noe som tilsier at d er best for spiren i magen å slutte nå?? har ringt helsestj;hun anbefalte å slutte helt pga at ammingen tar så mye krefter som nå bør brukes på den i magen..jeg føler d ikke slik men.. På apoteket fikk jeg prate med fagpersonell og hun sa at d ikke var noe galt i å fortsette å amme enda noen mnd?!?! På nett er d også veeldig forskjellige utsagn... Noen som har erfaring el vet noe om dette?? Håper på svar
~lykkelig2barnsmor~ Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #2 Skrevet 10. desember 2009 er d virkelig ingen som vet noe rundt dette temaet og kan komme med noen innspill, råd, eller din mening? lurer sååå veldig på d..
M*A*S*H* Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Hei du, du trenger ikke slutte å amme for spirens del, skal finne fram noen lenker til deg, kommer neste svar til deg:-)
M*A*S*H* Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=181
~lykkelig2barnsmor~ Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2009 Tuuusen takk :DD dette var til stor hjelp,og slik som jeg håpet jo! da kan jeg amme min lille prins enda et par mnd <3
Lilleprinsesse 07 og gull 2011 Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Kan også anbelafe å gå inn på www.ringblomst.no her kan du snakke med flere andre som har ammet over lengre tid Jeg ammet selv i 2,5 år men ikke i svangeskap så kan desverre ikke dele noen erfaringer der. Men jeg trappet ned ammingen sakte men sikkert og til slutt før jeg sluttet helt, ammet jeg bare ved leggetid den siste stunden. Jeg opplevde det som en veldig god måte å slutte å amme på, ettersom min jente var veldig avhengig av den kosen en lang stund. Men når jeg sluttet var det ingen gråting og skriking og hun var helt klar for det selv! Lykke til videre med ammingen og svangerskapet!
Emmilo Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 Det kan jo være så at førsteman slutter selv fordi melken smaker annerledes, det gjorde min når jeg var ca 14 uker på vei m nr 2. Da ville ikke nr 1 ha mer og han var bare 10 mån. Tror melken smaker annerledes uten å vite sikkert. Hadde ikke bekymret meg så uten gått på magefølelsen. Gjør det som er rett for deg. Spør 100 og du får 100 svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå