Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Jeg ammer gutten min i ca. 1 time, men han blir ikke fornøyd. Noen ganger må jeg ty til flasken. Noen flere som har det slik? Kan det være noe feil med melken min?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Hvor gammel er babyen? Jeg følte jeg hadde det sånn på begynnelsen. Ikke at jeg satt sååå lenge som en time. Men han ville på puppen hvert kvarter... Slitsomt.... Men etter noen uker klarte han å få den produksjonen i puppene mine som han ønsket, så nå er det normalisert seg. Det er vel antagelig ikke noe feil med melken din, men kasnkje ikke produksjonen er på topp ennå.... Eller at du ikke produserer nok melk. Kommer litt an på hvor gammel babyen er, for de første ukene må man regne med MYE amming. Hvis babyen er et par mnd og den fortsatt ikke er fornøyd med produksjonen er det ikke sikkert du har nok melk. MEn det er jo ikke noe galt i å gi flaske i ny og ne for å få en mer fornøyd unge! JEg gjorde det på begynnelsen jeg også når jeg var drit lei av å amme.... ;-) Lykke til videre...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Jeg slet ikke sånn sett med amminga men var veldig sår og blødde mye til tider. Tydde om til noen flasker om dagen slik at han ble mer fornøyd samtidig som jeg sakte men sikker fikk opp produksjonen. Tok kansje litt lengre tid enn for di andre men etter 2 uker var flaska helt bort å nå er han snart 7 uker å blir kun ammet. Han tok nok ingen skade av litt MME i ny å ne og det gjør nok ikke din heller . Du ska se det ordner seg etterhvert. Bare ikke stress med det. Stress kan også sette ned produksjonen så slapp av å nyt tiden sammen med babyen di n:)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Takk for svarene:-) Babyen min er 3 uker. Håper det vil snu snart. Det er på nettene han er verst. Blir så innmari sliten av å amme 4-5 ganger i løpet av natta. Derfor får han flaske i tillegg, da sover han bittelitt lenger.
lille sprelle Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 jeg hadde redusert ammingen (hver periode) en smule. Noen sier de får i seg det vesentligste på 5 min per bryst, andre sier man bør amme 20 min per bryst. Selv valgte jeg det med 20 min når hun ble sterk nok til å ta alt fra bryst (hadde pre og dysmatur). Etterhvert reduserte hun det selv til ca 5-10 min per bryst.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Det kan være mange årsaker til mye amming. Lite melk, lite næring i melka eller at gutten ikke klarer å tømme brystet kan være noen av dem. Jenta mi klarte ikke tømme brystet da hun var et par uker gammel, og av den grunn fikk jeg aldri helt opp produksjonen. Hun hadde fint tak på puppen og sugde godt, men ble utslitt før puppen var tom. Men det er ingen skam å gi flaske, man gir det man har og kan ikke gjøre mere. Muligheter for å gjenøke produksjonen kan komme når ting har "roet seg".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå