Gå til innhold

Smerter ved fødsel/ missed abortion?

Anbefalte innlegg

Var i april gjennom en missed abortion, ble henvist til gyn på sykehuset, og fikk med cytotec. Stikkpille som skal sette igang sammentrekninger i livmoren. Hadde ganske sterke smerter, svimte av og greier. Er gravid igjen nå, med ei lita jente, har termin i mars:) Litt sånn i forhold til fødselsforberedning lurer jeg på om det er noen som har vært gjennom liknende, pluss fødsel? Har jeg vært innom den smerten jeg kan forvente når lille jenta kommer, sånn rie-messig??

Fortsetter under...

Hei. Jeg har også opplevd en MA. Var i uke 14, og måtte ha utskrapning, men hadde rier de to nettene før utskrapningen. Mine var helt klart rier, og ganske vonde. Tok flere paralgin forte, men det hjalp lite. Likevel vil jeg gi dem en 3'er på smerteskala i forhold til fødsel. Du må nok regne med verre saker under fødselen, men det er en stor forskjell, og det er at nå skal du få en baby:) Det er ikke forferdelig trist det som er i ferd med å skje, og psyken og innstillingen din vil være en helt annen.

Har også termin i mars.

Ønsker deg masse lykke til med fødsel og baby.

Har vore gjennom to fødslar og ein SA i veke 12. Smertene i SA minna om smertene etter fødselen (samantrekning av livmora), men synest det var heilt forferdeleg spesielt pgs den koagulerte massen som kom ut. Etterpå følte eg meg heilt mørbanka (varte i ca 12 t) og hadde ingen baby...

Ein tåler så mykje meir når ein skal få ut ein baby. Smertene under fødsel er nok mykje meir intense, men tida etterpå synest eg var verre med SA.

• 2 uker senere...

Jeg må si meg enig med de over.

min sa var i uke 14 og jeg hadde smerter/rier da det sto på.

Jeg forsto at dette var som rier, og det var smertefullt, men like psykisk som fysisk,

Da fødselen min sto på så var det en meget intens fødsel, og langt mer smertefullt fysisk enn med SAen.

Husk at med fødsel så går man smertene litt gledelig i vente og gleden ved å være ferdig overskygger fødselssmertene

Ved en SA/MA så er disse smertene ens værste frykt (spes med sa for da vet man at håpet svinner)

Frykten redselen og smertene blir da grusomme og sorgen etterpå bare forsterker det.

• 3 uker senere...

Jeg fødte en død gutt i uke 22, og den fødselen var like vond som de to første fødslene mine, hvor jeg føde fullbårne levende barn til teminen.

Den eneste forskjellen for meg var at det ikke var så vondt å presse lillegutten ut, siden han var så liten, 350 gr og 29 cm lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...