Gå til innhold

Alle dere som er kvalme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar dere noe kvalmestillende ?

Har vært hos legen min i dag, kvalmen har kommet for fullt denne uka. Er nå 5+6. Fikk beskjed om å ta Postafen reisesyketablett. Noen som har erfaring med dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk tips om Postafen av fastlegen min, men ble advart av apoteket at man blir slapp og trøtt.Så jeg kjøpte de ikke.Men fikk anbefalt av apoteket akupunkturarmstrikk.Hjelper litt.

Skrevet

Jeg begynte også med Seabands i går og synes det hjelper litt.

Skrevet

jeg er veldig kvalm, jeg har fått afripan av legen min, men syns ikke det hjelper så mye, så jeg skal få samboern min til å kjøpe postanfen på apoteket. (må vel ikke ha respet?), så hhåper det hjelper. Heller trøtt og sliten enn kvalm.

Har prøvd sånne SeaBand, men det virker ikke på meg.

Skrevet

Postafen er ikke på resept, får kjøpt det på matbutikken også, det gjorde jeg :)

Skrevet

seaband hjelper hvis man bare får plassert de riktig !!!

har brukt det i mange år jeg:-) mot svangerskapskvalme og mot bilsyke :-)

Skrevet

Jeg bruker seaband, er to armebånd med en kule på, som skal presse på et spesielt punkt på håndleddet. Akupunkturpunkt er det vel. Syns det hjelper litt, men er fortsatt kvalm. Har prøvd prostafen, syns det hjalp ganske bra, men på apoteket fikk jeg beskjed om at de ikke ville anbefale det når man er gravid. De har jo ikke lov til det, siden de ikke er leger, men ble litt skeptisk da. Må på Ikea idag, så da tar jeg nok en pille for å overleve det..

Skrevet

Jeg tar phenergan. Den gjør at man blir veldig trøtt og sover dypt, men man slipper å være kvalm når man er våken. Jeg er alene hjemme med sønnen min på 2 i 14 dager av gangen når samboer er på jobb, og da tør jeg ikke ta dem, for jeg våkner ikke om noe skulle skje. Men er utroig deilig å slippe å være kvalm når man uten medisin kaster opp 8-10 ganger daglig.... Har prøvd mildere alternativer, men de virka ikke på meg desverre.

Skrevet

Jeg tror nok jeg stoler mer på leger enn de på apoteket. Det står i pakningsvedlegget at du skal rådføre deg med lege før du tar det under graviditet. Men nå legen anbefalte den så blir det nok piller på meg først og fremst :)

God tur til Ikea :)

Skrevet

Jeg tar Postafen og Afipran i kombinasjon. Det hjelper litt, uten disse spyr jeg konstant. Er likevel kvalm og kaster opp etter hvert måltid. Har fått akupunktur, dessverre uten effekt på meg.Blir litt trøtt av Postafen og kjører ikke bil når jeg tar dem, men jeg er uansett så trøtt og ute av form for tiden at det ikke gjør noen særlig forskjell.

Skrevet

Hvor får man kjøpt seaband?

skader jo ikke å prøve ;)

Skrevet

jeg fikk resept på Afipran hos legen..

tar 2stk om morran og er ikke kvalm i det hele tatt når jeg tar de..

tør ikke noe annet når jeg skal på jobb..

skal prøve og ikke ta de i helgen og se om kvalmen er der ennå eller ikke.. er 11+1på vei

Skrevet

Må en ha resept for å få afipran? og er det helt ufarlig? Jeg har prøvd seaband men det funker ikke på meg! Er så lei av å gå rundt og være konstant dårlig så nå må noe annet prøves ut her.. Skal til legen på mandag så får vel høre med henne..

Skrevet

Ja, Afipran er reseptbelagt. Postafen er reseptfritt i liten pakning.

Skrevet

Jeg fikk postafen av legen på resept. HAr ikke peiling om det har fungert for frem til nå har jeg levd i en tåke, vært konstant kvalm, trøtt og svimmel. Man blir visst trøtt av reisesyketabletter, men jeg er jo konstant trøtt uansett!!

Nå er jeg i uke 10 og kvalmen begynner å avta.

Skrevet

da jeg skulle ha nr to, var jeg så kvelm at jeg angret på at jeg ble gravid!! først etter 4 mnd nevnte legen min at jeg kunne ta postafen. og en ny hverdag begynte. jeg var fortsatt kvalm, men det var absolutt til å leve med. jeg kom meg opp av soffan å kunne begynne å glede meg over graviditeten:)

Skrevet

Du kan også prøve ingefær og akupunktur.

Mange som har god erfaring med det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...