Gå til innhold

Tidlig UL, flere spørsmål enn svar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på tidlig UL idag, og det gikk ikke helt som jeg hadde håpet på. Trodde selv jeg var 6+6, men ut ifra størrelsen på fosteret i fostersekken kunne jeg ikke være så langt på vei. Fant heller ikke hjertelyd, ifølge gynekolog fordi fosteret var for lite. Gynekologen sa at jeg sannsynligvis er mindre på vei enn jeg selv tror, mens jeg selv er ganske så sikker på datoene mine. Sitter nå med en dårlig følelse, og er redd for at noe er galt, slik at fosteret har sluttet å vokse.

Er det andre som har vært på ultralyd i det de selv tror er uke 6-7, men hvor lege ikke har funnet hjertelyd, samt at foster har vært mindre enn hva ukene skal tilsi? Har det gått bra??

Skal tilbake om en uke for å sjekke en gang til. Det kommer til å bli en laaaang uke!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har ikke vært i samme situasjon, men når jeg var på kontroll i forrige uke (12+1) sa legen min at hun ikke var sikker på om vi klarte å høre hjertelyd fordi det var så tidlig. Hjertet er jo veldig lite så tidlig. Hvis du er kortere på vei har ikke hjertet begynt å slå enda heller. Dette kan være helt normalt.

Lykke til

Skrevet

På innvendig UL hører man hjertelyd fra ca uke 6... Kan ikke gjøre noe annet enn å krysse fingrene og håpe på det beste :)

Skrevet

Hei. Jeg var på tidlig UL.. Jeg trodde jeg var ca 7 uker på vei men jeg ble satt drastisk tilbake da vi tok innvendig ul... Eneste vi såg var en tom fostersekk.

Så jeg fikk panikk og trodde jeg hadde tom fostersekk+++

Fikk time en uke etterpå ,(var nå på mandag 7.12) da var der plutslig et lite vesen på 6,5 mm med hjerteaktivitet :-) og all denne forandringen skjedde på en liten uke!! Gjett om tårene spratt da!! Han kom fram til at jeg da var 5+4. Så ikke rart om man ikke ser noe så tidlig. Bare ta det helt med ro ,veldig sjelden det går galt :-)

Utviklingen går kjempefort,så neste uke så ser du garantert et lite vesen skal du se!

Så håper dette kan hjelpe deg litt på vei! :-)

http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/568154/offset/1

Der er min lille engel :-)

Skrevet

Takk for beroligende innlegg, godt å høre at andre har opplevd det samme med positivt resultat. Er så sikker på datoene mine, det er det som gjør at jeg er redd det er noe galt. Jeg tar gjerne imot flere gla'historier :)

Lirgen: hadde du regelmessig syklus da dette skjedde deg?

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

DU må også huske at det kan hende at egget vandrer litt før det fester seg. Jeg hørt om ei som ventet tvillinger, men hvor det ene egget hadde vandret i 1 uke før det festet seg. SÅ mens den ene tvillingen var 12 uker var den andre bare 11 uker!

Spirene vokser også veldig i rykk og napp så tidlig så dette trenger ikke å bety noen ting.

Så mange som opplever det du opplever nå, derfor de gjerne ønsker at man har kommet litt lengre på vei før man tar den første UL.

Skrevet

Nei, jeg har ikke noe som kan kalles regelmessig. kan ha alt fra 33-50 Men har jo selfølgelig en slags formening når antatt befruktning skjedde, jeg har aldri klart og finne EL selv,den første ul timen min,var egentli utredningstimen vår :-)

vi trodde først at lille spira var iallefall 5 uker, men det var den ikke, prøvde jo å forklare at jeg synes det var så rart at viss jeg akkorat var gravid så hvorfor skulle testene ha to kjempesterke streker som kom innen et halvt minutt...

Så når jeg teller hvor langt jeg er på vei så går jeg alltid utifra lillespira sin svangerskapsuke,siden jeg ligger mer enn 2 uker foran :-)

men skjønner at du blir redd og skeptisk,var en grusom lang ventetid den uka for meg så vet hva du går igjennom!!

Men du får bare prøve og tenke positivt og bruke forumet til det det er verdt! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...