Lykkelig2 Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Jeg temper og ligger på mellom 36,0 og 36,5 grader til vanlig. Fikk positiv eggløsningstest på dag 11. Temperaturen har steget jevnt etter det og fra dag 14 har temperaturen ligget mellom 36,7 og 37,0. Men på syklusdag 22 falt den til 36,6 og i dag er den tilbake på 36,8. Har hørt at om man er gravid så stiger tempen og holder seg høy. At temperaturen plutselig sank fra 36,9 til 36,6 betyr det at jeg ikke er blitt gravid?
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Hei Har du FF-chart? Litt vanskelig å kommenter temper uten å se kurven.. Men: det viktigste når det gjelder tempen er at den holder seg høyere enn hva den var før EL. Det er ingen måte en kan se at en er gravid ved hjelp av tempkurven, men om tempen stiger ytterligere (såkalt trifasisk kurve) så er det ikke et dårlig tegn heller da Men det som er "kravet" er at den holder seg høyere enn det den var før EL. Ved enkeltmålinger kan tempen synke uten at det gjør noe. Det er viktig å se på kurven i helhet, ikke tolke en og en måling. Så det at du hadde de målingene på 36,8 og 36,6 trenger ikke bety noe, det er gode målinger også forresten På hvilke DPO hadde du den på 36,6?
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Kan ha vært en implantasjons dipp også. Vanskelig å si når du ikke informerer om antall DPO du er. Her kan du evt se hvordan mine temper har utløpt seg etter EL. http://www.fertilityfriend.com/home/2b3d2a
Lykkelig2 Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2009 Hei og takk for svar Jeg har ikke FF-chart. Fører bare skjema for hånd. 36,6 målte jeg på 11 DPO. I går steg den til 36,8 og i dag 13 DPO var den 37,0. Før EL lå tempen mellom 36,2 og 36,5. Så da holder den seg høy i hvertfall Er ikke så mye mer å gjøre enn å vente, er på dag 24 av syklusen og den varierer mellom 27-32 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå