Gå til innhold

HUFF, jeg blir så flau hver gang Stoltenberg snakker "engelsk"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

burde det ikke være et minstekrav for statsoverhoder at de klarte å beherske det engelske språket sånn noenlunde muntlig også?? Synes det er flaut å høre på, rett og slett...

Fortsetter under...

Skrevet

He-he, satt å lo for meg selv her jeg også.

Blir pinlig berørt og får meg liksom ikke til å se på- er jo flaut!

Er ingen ekspert jeg heller altså, men i den type jobb burde man beherske engelsk bedre ja;)

Skrevet

Han har vel litt mangler i forhold til uttalen i hvertfall, men det burde vel kunne trenes opp. Jeg regner med at han snakker endel engelsk jevnlig så rart han ikke har bedre uttale. Blir frykteligt tungt å høre på.

Skrevet

Jeg liker at nordmenn snakker med norsk aksent, framfor å gjøre forsøk på å høres ut som en amerikaner eller engelskmann. Kan ikke si jeg hører så veldig mye feil bortsett fra aksenten noe jeg finner sjarmerende. På lik linje med en franskmann som snakker med aksent...og en italiener.

Skrevet

joda, litt aksent er greit nok, men dette er jo rimelig ekstremt da... En gjennomsnittlig norsk 6.-klassing snakker jo bedre enn ham, og det synes jeg blir litt feil.

Annonse

Skrevet

Ærlig talt!

En 6.klassing snakker ikke bedre engelsk enn stoltenberg!

Stoltenberg har faktisk et utrolig godt ordforråd. Og korrekt settningsoppbygning stort sett.

Det eneste man kan si noe på er uttalen, det er jeg enig i.

Men ingen skal si noe på hans ordforråd.

Dette syns jeg blir latterlig!

Lytt heller etter budskapet og hva han faktisk sier...

Ikke pirk på uttalen :-)

Skrevet

hehehe, jeg hører hans budskap jeg, og er enig i mye han sier! Det er uttalen jeg synes er dårlig, og det kan vel de fleste si seg enig i? Det er jo faktisk sånn at jeg sliter med å få med meg HVA han sier, fordi den rare aksenten blir så dominerende- og DET er jo litt synd, i og med at jeg synes han har mye fornuftig å komme med!

Skrevet

Synes han har bra ordforråd, men synes han snakker så utydelig.

Men det gjør jo han på norsk også... både han og faren..

Skrevet

Jens har helt klart et stor og godt ordforråd, og setningene er jo riktige, er kun uttalen. Men når det er sagt så er det nesten bedre med et rikt ordforråd og litt dårlig og tung uttale, enn når en med fattig ordforråd prøver seg på "Liverpool-engelsk" dvs. F**K!!! ;-)

Skrevet

Ja, uttalen er skammelig dårlig! Men tross alt skal jo Obama tilbringe mer tid med Jagland utover dagen, så bare å venne seg til det! Han er jo virkelig helt elendig!

Trøsten får være at det er mange verre i en del andre land rundt omkring!

Skrevet

I forhold til statsministere og presidenter i andre land rundt omkring så synes jeg faktisk ikke han er så ille... han har et godt ordforråd selv om uttalen ikke er av den beste og litt uklar.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...