Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som har lavt blodtrykk? Hva hjelper? Jeg sliter med svimmelhet, kvalme og hjertebank så si hele dagen lang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også lavt blodtrykk, men merker ikke så mye av det. Mitt var på 90/60. Hva med deg?

Fikk beskjed om å spise ofte og lite med mye salt

Skrevet

Oi, det var lavere enn meg. Jeg har 105/65. Pleier vanligvis å ligge på 130/85.

Spise ofte og lite med mye salt skal jeg klare! Får bare håpe det holder seg i magen... Men jeg var på UL i går og så hvor verdt alt dette her er! Det var helt herlig!

Skrevet

Samme her, skikkelig svimmel og hjertebank.. og pga svimmelheten fikk jeg skikkelig hodepine da øynene konsentrerte seg om "å holde verden stille".. hadde blodtrykk på 105/60 og har nå vært sykemeldt i snart to uker.. kjenner svimmelheten har begynt å gi seg men hjertebanken og hodepinen holder stand og samt at jeg blir fryktelig fort sliten.. godt det snart er juleferie!!

Skrevet

Så godt å se at alt er i orden:) Jeg har selv vært på to ul og skal dit igjen neste uke, gleder meg. Det er virkelig stort å se det lille nurket:)

Så rart at jeg ikke merker noe til det lave blodtrykket, siden jeg har lavere enn dere, men det er vel sikkert ganske individuelt. Er ikke så inn i hva som er lavt og ikke, men mitt er tydeligvis veldig lavt...

Spise ofte er det minste problemet mitt hehe.. spiser hele tiden

Skrevet

Mitt var veldig lavt (90/55) en periode, men nå har det steget helt til 100/65 :o), og svimmelheten har gitt seg helt. Det var vel ikke så mye som hjalp, annet enn å reise seg forsiktig, drikke mye vann og spise salte ting.

Skrevet

Drikk 4 liter vann om dagen! :) Det tynner blodet, trekker sammen blodårene og skaper bedre flyti systemet! Det eneste som har hjulpet for meg! :D

Skrevet

Jeg hadde også lavt blodtrykk (98/56) Klarte knapt å dusje uten at det svartnet for meg. Jeg tok det bare med ro og lyttet til kroppen min. Sist var blodtrykket 116/79, å det er vel normalt? Men er fortsatt utrolig sliten, slapp og kvam. Dette skal bli noen lange mnd. Er i uke 16 bare enda...

Skrevet

jeg har også hjerte bank, men trodde det var vanlig når man er gravid... jeg har lavt blodtrykk 100/60 og jeg merker det hvis jeg står stlle lenge osv.... men ikke sånn at jeg har besvimt eller noe....

Skrevet

Jeg har oxo lavt blodtrykk.90/60. men de sa ingenting på det.. jeg trodde kvalmen enndelig var borte, men det var feil.. så nå sitter jeg her med kvalme og rører meg minst mulig for å slippe og spy..

Skrevet

Jeg ringte tok kontakt med legen min i dag og skal inn i morgen for å ta prøver av stoffskiftet og blodprosenten min, samt få en to ukers sykemelding så jeg får slappet av. ( tro det eller ei, men det var sjefen min som sa at det var på tide at jeg tok det med ro og tenkte litt på meg selv! Snille sjefen min!! ) Skal også ta prøver av stoffskifte og blodprosenten min for å se at alt var bra. Legen sa at kvalmen kunne henge ved hvis når jeg hadde lav blodprosent.

Jeg har konkludert med at det er bedre å gå inn i julen med lav blodprosent framfor høy... Da kan jeg spise salt mat med god samvittighet. Og jeg ELSKER pinnekjøtt!!!! mmmmmmm

Skrevet

Har også lavt BT men ikke fullt så lavt som sist gang. Nå klarar jeg å holde rundt 95\65. Er mye svimmel og trøtt. Skal prøve å holde ut på jobb så langt det går men det kan se ut som at jeg trenger litt reduksjon av arbeidstid etterhvert for det tar skikkelig på til tider. Får se til neste uke om det bedrer seg litt:)

Ett god tips fra min søster var å spise salt lakris. Har i grunn ikke hjulpet meg men det kan jo være andre som får effekt.

Skrevet

Henger meg på det lave trykket jeg også--- har 85 / 55..noe svimmel men ikke nevneverdig. hm merkelig

Å ikke flink til å få i meg nok veske altså... sliter litt med det. er i uke 21 nå så like langt igjen

Tvi tvi jenter

Skrevet

Hva som er normalt blodtrykk varierer fra person til person og dermed varierer hva som er lavt blodtrykk også og hva man vil reagere på. Jeg har normalt ganske lavt blodtrykk, men har til tider hatt enda lavere blodtrykk nå når jeg er gravid. Drikke mye er tipset både jordmor og lege har gitt meg opptil flere ganger. Jeg vet jeg er dårlig til å drikke nok, men prøver stadig å gjøre det.

Ellers er det bare å lære seg hva man kan og ikke kan gjøre. Feks ikke reise seg opp fra liggende stilling og rett opp til stående, sett deg opp først og vent til svimmelheten går over før du reiser deg videre opp. Ikke stå for lenge av gangen, hvis du reiser med buss, tog el og opplever å måtte stå, dytt frem magen (hvis den har kommet;-) ) og be om å få sitte. Jeg tar mye tog og det er sjeldent det ikke er et ledig sete innimellom alle de andre, så jeg ber folk flytte seg så jeg kan komme til de setene. Før magen begynte å synes syns jeg det var teit å be folk reise seg hvis det var helt fullt fordi jeg ikke gadd å fortelle hvorfor jeg måtte sitte, så da satte jeg meg ofte i trappa el sånn at jeg slapp å stå hele veien.

Hvis du er plaget av det hele tiden, så bør du be om sykemelding fra legen, enten helt sykemeldt eller delvis.

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i mange av symtomene som dere skriver her, men har fått sjekket blodtrykket mitt ofte hos legen og han sier det er fint hver gang. Så jeg vet ikke hva som er "galt" med meg.. jeg er kvalm, hodepine, hjertebank og jeg kan ikke gå i butikker eller stå lenge, da svartner det helt for meg og jeg føler at jeg svimer av.. æsj det er så kjedelig... men det går nok over etterhvert..håper jeg :)

Skrevet

En over skrev at blodtrykk og hvordan det oppleves er individuelt, og det må det tydeligvis være. Jeg har gått med lavt blodtrykk antakelig hele livet - det var 90/60 hver eneste gang noen målte fra jeg var tenåring og frem til jeg ble gravid med datteren min som 30-åring. Da sank det naturligvis ytterligere, før det dessverre plutselig pekte i stikk motsatt retning da jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning.

Men jeg hadde aldri noe ubehag med det lave blodtrykket, bortsett fra blodtrykksfall og svimmelhet hvis jeg reiste meg for raskt opp da, men det blir en jo vant til. Det høye blodtrykket jeg fikk pga svangerskapsforgiftningen derimot, ga meg både hodepine, trykk for magen og alskens andre problemer...

Er ganske spent på om jeg kommer dit igjen, og håper inderlig ikke det. Ellers ønsker jeg dere andre lykke til med å finne måter å bli kvitt deres plager - det er ikke meningen å bagatellisere eller latterliggjøre, bare reflektere over hvor forskjellig vi er laget!

Skrevet

Starte på 1 kontroll med bt. på 80/40.. spis ofte og masse veske var beskjeden. Har besvimt flere ganger, men det har kommet seg utover i svangerskapet. Er i uke 29 nå, har kommet opp på 80/60, så det stiger sakte opp til litt mer normale høyder. På sykehuset får man drypp i fullfart om man har så lavt trykk, men det er veldig individuelt hvordan man reagerer på bt. Så for min del har det bare vært litt svimmelhet og bt. fall innimellom... Så spis ofte, få i seg salt, sette seg ned når man kjenner seg uvell og drikk veske. Det funker iallefall for min del.

Lykke til damer :)

Skrevet

Jeg har også lavt blodtrykk...var på 1 kontroll i dag og hadde blodtrykk 110/55....

merker det spes godt om jeg står i rulletrapper av alle ting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...