Gå til innhold

Hva slags dyne har dere til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har dyne fra Ikea, den er så SVÆR! Har begynt å tenke på om det kan være farlig? Hun ligger og sparker mye, men sparker da dynen nedover. Jeg pleier også å pakke henne inn i et lite teppe under dyna, og legger dyna (og teppet) under armene hennes så hun ikke skal få dratt teppet/dyna oppover. Resten av den gedigne dyna klemmer jeg ned i madrassen og rundt henne. Hvordan har deres små det oppi senga? Jeg tør ikke ha annet oppi, ikke gulpeklut engang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jenta vår var så liten brukte vi for det meste bare tepper; surret henne stramt inn i et lite babypledd, med et litt tykkere ullpledd over (i myk baby-ull). Da lå hun trangt og trygt (de liker jo gjerne å ha det litt trangt, som inne i magen), og passe varm, og jeg slapp å bekymre meg for den aaaltfor store dynen som hun bare svømte under. Hadde også skinnfell som hun lå på. En annen ting som også funker bra er de såkalte soveposene- tynne, vatterte poser som kneppes på, slik at babyen ikke kan sparke av seg dyna. H&M har noen fine, til 150 kr=)

Skrevet

Takk for svar:) Hun ligger faktisk med en slags sovepose nå, et litt tykt, vattert teppe som jeg kan kneppe rundt henne. Men jeg har ikke kneppet det rundt henne, bare brettet det, slik at hun kan komme seg ut.For jeg tenker at kanskje hun får panikk da, om hun sparker og sparker og ikke kommer seg ut? Sparker hun av seg fordi hun er for varm?

Gjest eelis+pepperkakemannen!
Skrevet

Min har en ganske fullstappet dundyne fra Kid, og to gulpekluter som "hodepute". Jeg er også litt redd for at den enorme dyna skal kvele ungen, så jeg banker den sånn passe flat (seriøst, det ser ut som at dyneprodusentene har hatt konkurranse i å presse flest mulig fjær inn i dyna...) og dytter den fast rundt ungen. Armene over dyna her også, hehe ;-)

Skrevet

hehe, nei, panikk får hun vel ikke vil jeg tro! Soveposen fra H&M er på en måte som en vest øverst, så man tar på posen som en slags kjole- uten ermer. Føles løst og ledig, og skaper nok neppe klaustrofobi;) De sparker vel som regel uten grunn, tror ikke det skyldes varmen..

Skrevet

Nå har jeg tatt vekk det tykke teppet, kanskje hun ikke får sove i natt fordi det er for varmt. Nå har jeg surret henne inn i helseteppe istedet, så vi får se:) Og likte egentlig ikke å ha det tykke teppet heller, ble så mye i senga!

Ja, huff, det er mye å bekymre seg for! Jeg vil egentlig ha en dyne lik den på sykehuset, den er jo liten og nett. Finnes de i den str på Kid, Princess etc tro? Dundyne er sikkert deilig ja, men trenger kanskje ikke å være helt fullstappa nei hehe...Mamma og pappa har kjøpt dundyne da, vi får se når vi skal til dem på juleferie i neste uke!

Skrevet

De har bittesmå babydyner på Princess, Kid og mange andre steder. Det er vel det som er anbefalt i forhold til krybbedød. :)

Skrevet

Vi bruker den minste dyna som er 65-80 stor. Passer perfekt. Han er 3.5mnd. Når han blir større så går vi over til 80-100 dyna. Disse får du kjøpt på Jysk, Kid. Princess blant annet.

Skrevet

Lillemann ligger i nattpose (stræppet fast fra han var 6 mnd), med dundyne (Andungen). 80x100 cm. Han har også en liten babypute. I tillegg har han koseteppe (mykt fleecteppe fra Princess), minst 3 kosedyr, og en haug med smokker ;-)

Har ikke vært redd for at han får noe over ansiktet. Han danderer også koseklut og koseteppe rundt ansiktet, og skal helst ha nesa inni koseteppet. Nattposen måtte han ha ganske tidlig fordi han sparker av seg dyna. Slik har han hatt det siden han ble født :-)

Skrevet

Vi bruker 80x100 dyne, kjøpt på Princess tror jeg. Veldig god dyne!

Da hun var mindre (er 10 mnd nå) brukte vi 65x80 dyne (vogndyne tror jeg?). Har også kjøpt junior-dyne som er 100x140 tror jeg, men den er aalt for stor.. :)

Vi har også disse soveposene fra H&M og de er helt geniale:) Koster nesten ingenting, og holder dynene på de små :)

Skrevet

Jeg bruker klyper i ben-enden og fester dynen der, slik at han ikke får dynen over ansiktet.

Skrevet

Lillemor sover fortsatt i vugge, så der har vi vogn-str på dyna. Den er fra Kid. Jeg valgte å ikke ha dun, fordi vi har litt allergi i familien, og mannen min er allergisk mot dun.

Skrevet

Nattpose(tykkelse etter sesong) til begge to fram til 2år. Har vært kjempefornøyd! Begge sover rolig og fint om natten. Jeg også, da jeg vet akkurat hvor mye de har på seg/ikke bekymrer meg for dyne over hodet. Når storebror ble større hindret posen han i å reise seg opp i stående om natta, og å komme seg ut av senga på egen hånd.

Skrevet

65x80 dyne her også, om han ligger i sengen vår legger vi en tung bamse i enden slik at han ikke får dratt den over hode.

Skrevet

minste jenta på 2 mnd har 65x80 dyne

eldste på 18mnd har 80x100.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...