Gå til innhold

Frustrert!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på snart 5 mnd som sutrer og klager når han blir lagt ned for å ligge på leketeppe sitt....han har endelig klart å snu seg rundt og kaver seg bortover (baklengs vel og merke) men blir såååå sinna etter en litenstund! Forstår liksom ikke hva han vil?? Veldig ivrig med beina...så kansje han vil krype skikkelig men ikke får det til? Noen som har erfaring eller har det likt? Så frustrerende å høre på!!! :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...høres ut som du har fått en ivrig og aktiv tass med sterk vilje. :) Blir han sint om noen ligger på teppet og leker sammen med ham også? Eller er det bare når han ligger alene? Vil tippe at det hjelper stort på humøret når han knekker koden for å komme seg framover. Nå ser han seg ut noe han vil ha, prøver å komme dit - men kommer bare lenger og lenger unna! Skjønner godt han blir frustrert, jeg. :) Men det er et stadium de må gjennom. Tror det kan være greit å innstille seg på at det ikke blir så mye leke alene-aktivitet akkurat nå, men heller være på teppet sammen med ham når han skal leke. Han er ganske tidlig ute, gutten din. Om noen uker knekker han nok framover-koden, og da blir det mer spennende å leke alene. Tenk på alle støpslene han skal trekke ut av kontaktene... ;)

Skrevet

Frøkna her er også litt sånn. Hun er 6,5 mnd. Sparker veldig med beina når hun sitter og ligger.

Men jeg har egentlig tolket det til at hun ikke vil ligge alene. Hun vil liksom sitte på fanget osv.

Skrevet

Her er det også ofte sånn. Noen ganger kan han ligge rolig en stund og bare leke med en leke. Men om han kommer rundt på magen og først begynner å sprelle, så er sirkuset i gang. Han trekker bena under magen og prøver å skyve fra og blir skikkelig irritert når han ikke kommer noen vei.

Har blitt litt bedre nå, for nå klarer han i alle fall å bevege seg rundt i sirkel. Men fremdeles litt sint når han ikke kommer fremover. Spesielt hvis han har fått øye på noe han vil ha tak i.

Han har hele tiden vært veldig aktiv og utålmodig. Og man kan bli litt sprø i hodet av å høre på. Men av en eller annen grunn så roer han seg hvis jeg legger han i lekegrinda. Har aldri helt skjønt hvorfor. Men har sånn beskyttelseskant rundt og en del bamser der, så kanskje det har blitt hans egne lune rede, hehe.

Ha han i ro på fanget fungerer heller IKKE, med mindre han er veldig trøtt. Nei han skal sprelle, hoppe, ta "situps", klype mamma/pappa og helst ha underholdning.

Håper det hjelper litt når han begynner å krype, men gruer meg og litt. Noe sier meg at han kommer til å være høyt og lavt konstant. Like rastløs som faren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...