Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 jenta min er snart 3 mnd og var til vektkontroll idag. Da var den 4640 g. og ved 6 ukers kontrollen var den 4960 g. Fram til ho var 6 veker fikk ho nesten kun MME (vi har hatt problem med at ho tar tak.).. For 4 uker siden gikk vi over til å kun amme. Ho tar godt tak, og nå merker jeg at jeg har fått mer melk. kan dette ha noe å si for vekta? helsesøster mente jeg burde gi MME til hvert måltid etter ammingen så vil det bli mer melk hos meg etterhvert. bør jeg bekymre meg for vekta? hvordan tror dere den blir med kun amming. Ho er smilende og blid, sover godt om natten og har gode, våte bleier.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 ho var forresten 4070 g ved fødsel og 52 cm. nå 60 cm
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Hvor ofte ammer du? Og hva gjorde du for å opprettholde prod, før dere begynte å fullamme? Kan det være at dere kan få opp prod. med økedøgn - dvs. amme oftere enn vanlig, slappe godt av og drikke amme-te etc. Sover hun lenge om natta? Amming på natta er bra for produksjonen Nå er ikke jeg helsesøster, men vektnedgang er vel ikke bra, så du bør nok høre på henne og gi litt tillegg, og følge nøye med på vekta framover. Vei en gang i uka! Og pass på at hun tømmer puppene, så ikke produksjonen går ned. Jeg ga blandet ernæring de første 2 månedene (Jeg pumpet det ene brystet og ammet fra det andre fram til da, og ga litt mme i tillegg.), og da var vektoppgangen større enn da han begynte å få bare mm. Etter det har den vært tilfredstillende, men ikke voldsom. Nå har vi fullammet i to mnd, og vektoppgangen er ok, og jeg tror det holder med mm fram til ca 5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Ammet annenhver time.. litt oftere på kvelden. Og så håndmelket jeg for å beholde melken. Det kommer ingenting når jeg pumper. Jeg må nok jobbe opp produksjonen igjen... ho kan sove hele natten fra 12 til 6. jeg har vekket ho en gang for å gi ho. På 2 dagar gikk ho opp 200 gram, med litt tillegg. så jeg fortsetter med det til produksjonen kommer opp - visst den gjør det. så skal jeg veie ho neste uke igjen. det viktigste er at ho er mett. men det hadde vært så gøy å få til ammingen helt...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Lykke til! Det ordner seg nok. Og hvis ikke, så er det ikke krise å supplere med litt mme
m@rie82 Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Hei! Som du selv sier; jo mer du ammer, jo mer melk vil du produsere. Jeg bare tenkte jeg skulle tilføye at du kan jo prøve å la jenten din få av begge brystene under samme måltidet. Lykke til videre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå