lykketrollet10 Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Jeg blir akkurat ferdig med lærlingetiden når jeg har termin. Hvordan er det med foreldrepenger? Har ikke fast ansettelse siden jeg er lærling... Får jeg 80% av det jeg har tjent siste 6 mnd før termin? Har jobbet sammenhengende i 2 år til sommeren, så har jobbet 6 av 10 siste mnd! HJELP?!
Guttemamma75 Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Du vil få foreldrepenger ja og jeg vil tro du får det samme i foreldrepenge grunnlag som når du jobber, altså vil de siste 4 ukene før permisjonen starter legges til grunn.. Om du velger 80% dekning (56 uker) vil du få 80% av det du har tjent siste 6 mnd før termin ja...
MammaMø med to små Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 ang det med 80 og 100%: jeg spurte de på nav kontoret her jeg bor om hva forskjellen på 80 og 100% er ... fikk forklart at jeg får utbetalt like mye men velger jeg 80% får jeg mindre i mnd siden dette skal fordeles på 56 uker, velger jeg derimot 100% dekning vil jeg få mer i mnd siden det er mindre uker å fordele det på(46uker).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå