Gå til innhold

dere som har barn i bhg;

Anbefalte innlegg

Skrevet

lar dere dem sove så lenge dem vil i helgene? eller kommer alt ut av rutine da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi følger noenlunde samme sovetider som i barnehagen i helgene - det regulerer seg selv, egentlig, for det er jo i sovetidene han er trøtt, og han våkner uansett tidlig om morgenen... Og leggetiden er fast, uansett.

Skrevet

Her er det ikke noe problem siden hun stort sett sover lengst de dagene hun skal i bhg og våkner tidlig i helga ;) Men lar henne sove til hun våkner ja og håper det er lenger enn 06:30 :)

Skrevet

Her har vi ingen valg. Lillegutt er lys våken ca 05.30 alle dager og blir trøtt til samme tid på dagtid også uansett om han er i barnehagen eller ikke.

Så her kjører vi samme rutiner hverdag og helg selv om vi ikke akkurat har valgt det selv.

Skrevet

oi, dere har virkelig morgenfugler!! her har vi en som gjerne sover til 8-9 på morgenen (til gjengjeld er han litt helt om natten da)..

så når han skal i bhg står vi opp kl 7, har ikke så veeeldig lyst å stå opp kl 7 om jeg ikke må..

Skrevet

Sønnen vår våkner som regel kl 06, så vi trenger aldri å vekke ham... Og om han skulle finne på å sove litt lenger i helgene så er det helt ok for meg ;-)

Skrevet

hehe,ja det tror jeg! virker som om problemstillingen min er et luksusproblem..

Skrevet

Vi lar snuppa vår sove så lenge hun vil i helgene. Hun sover gjerne til kl 8-9.30 for tiden og det er deilig for all tre. Har ikke merket at det blir noe problem med rutinene, selvom hun står opp kl 6.30-7 i uka. Tror hun trenger det etter en slitsom uke i barnehagen.

Skrevet

He, he... Du har nok et luksusproblem, ja! Her i huset har vi en levende vekkerklokke kl 6-6.30 hverdag som helg. Men hun sover godt på natta, så klager ikke:-)

Skrevet

Jeg begynner som regel ikke på jobb før 8.45 så da sover junior til 7.30-8 alle dager,godt at vi har muligheten til at han kan våkne selv:)

Skrevet

Leggetida på kvelden er fast. Så morgonane er nokså faste dei og (blir kanskje ligg lengre,då ingen blir forstyrra av vekkerklokka).

På dagtid søve han når har blir trøtt, er ikkje heilt som i bhg,men merkar ingen forstyrring i døgnrutina av den grunn.

Skrevet

Jenta vår får sove så lenge hun vil på morgenen i helgene, på hverdagene vekker jeg henne ca 06.30. Dagluren er samme tid og lengde både i bhg og hjemme, hun blir ikke vekket når hun sover på dagen.

Skrevet

Her kan hun sove til både 10 og 11 hvis hun ikke blir vekt på morgenen. Hun har uansett veeeldig lite lyst til å stå opp kl 7.30 for å dra i barnehagen.

Nå er jeg student, så har ofte tid til å være hjemme litt lenger. Nå før jul har vi baaare studiedager, å hun har ikke stått opp før 10 noen av dagene:-o

Hun legger seg kl 19.00 på kveldene:-)

Skrevet

Å hadde vært så deilig å sove til bare kl 0800, men neida, vi har og en gutt som må ha masse ut av dagen, opp og hopp senest kl 0630... :-)

Skrevet

Jeg har tenkt at han "tar igjen" den søvnen han trenger i helga jeg. Han våkner engang mellom halv åtte og halv elve, de siste ukene blir det seinere og seinere. Han sover greit på dagtid (hjemme), og er stuptrøtt når klokka er sju, hverdag som helg.

Så lenge resten av sovinga går greit, tror jeg han skal få sove så lenge han vil i helga.

-Våkner han 5.30 får han faktisk beskjed om at det er midt på natta og at vi må sove litt mer! Dagen her begynner tidligst klokka sju!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...