Gå til innhold

Hair-extension!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med hair-extension?

Har veldig lyst til å ta..har fått et ca. prisoverslag hos en salong på 4000 kroner. Da bruker de av merket So Cap.

Vet dere noe om hvordan de gjør det med farging/striping?

Etter at extensionet er tatt på, tenkte jeg å farge hele håret mellombrunt/lysebrunt, med blonde striper i. Nå har jeg nesten svart hår, så hadde vært godt med forandring..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk litt avsmak da svigerinnen min gjorde det for noen måneder siden jeg.. Tok bare et par uker før håret hadde vokst ut så mye at festene syntes. Var ikke akkurat lekkert for å si det sånn. Hun betalte faktisk 5000,- og håret var ikke veldig langt heller.

Skrevet

Jeg har hatt hairextensions mange ganger og alltid veldig fornøyd :)

Da bruker jeg ekte hår, rundt 70-100 lengder, 75 cm.

"Hemmeligheten" er å ikke feste lengdene for høyt oppe. Når håret vokser, så syns festene veldig godt. Lengdene skal helst skjules under håret. Men det kommer jo ann på hvor flink frisøren er.

Hun jeg går til har blitt kåret til Norges beste på hairextensions og er veldig flink. Men det koster skjorta ja.

Jeg har ikke prøvd å farge håret mitt med extensions. Men jeg vil se for meg at det blir grådig dyrt å farge hele håret. Vil ikke tro det er anbefalt å farge extensionsene også, selv om det er ekte hår så er det behandlet slik at det skal holde seg mest mulig glansfullt. Vet ikke hvordan det blir med farge oppå der igjen. Det må du nesten høre med frisøren om.

Nå har jeg ikke så god råd så jeg skal til ei jeg kjenner som gjør det privat(hun har eget "firma") har sett mange av de hun har gjort det på og de har blitt veldig fine. Så jeg tar en sjans. Da betaler jeg 2500 kr for 100 lengder og 75 cm inkludert påsetting.

I en vanlig salong koster det ca 65 kr per lengde, så må du jo finne ut om du skal ha 70 eller 100 f.eks. Minst 70 hvertfall. + påsetting.

Skrevet

Bare noe dritt! Ikke gjør det. Det koster mer enn det smaker!

Skrevet

Hmm...Jeg har ganske slitt hår og veldig tynt hår fra før av.

Er egentlig bare for å få litt volum i håret at jeg ønsker å ta det..

Men hvis extensionet ikke er beregnet på å farges, selvom det er ekte hår, så hvordan i all verden får frisøren det til å stemme med den hårfargen man har akkurat må på det naturlige håret?

Det må jo bli en vesentlig forskjell...Så uansett må jo det bli farging?

Skrevet

Du drar til frisøren og hun finner frem de festene hun har og ser hvem som passer til ditt hår :)

Jeg vet ikke om det er så lurt å farge det, men jeg er ikke frisør så jeg vet ikke 100%. Har alltid farget håret mitt i en jevn mørkebrun farge før jeg tar extensions.(har naturlig mørkt hår fra før, men greit å friske opp fargen før extensions)

Så håret mitt går som regel ett i ett med extensionsene.

Skrevet

Aha:)

Frisøren hadde ingen fester inne..Måtte bestille dette:p

Men i morgen bærer det av sted til henne for å bestille time!

Så ønsk meg lykke til:D

Skrevet

Hmm de pleier alltid å ha noen prøver liggende. Så de får målt fargen. Så bestiller de festene de trenger. Men rart hvis hun ikke hadde demoprøver liggende. Altså en feste for hver fargen de kan bestille. Tror det er ganske normalt.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har hatt extensions flere ganger, både sånn man sveiser på og clips... Anbefaler clips.. Den typen du sveiser på sliter veldig på håret... www.luxushair.com/ har veldig gode priser og god kvalitet:)

Lykke til:)

Skrevet

Har ikke hatt sveiset før, men clips har jeg hatt. Synes det er litt stress å ta av og på (skal ikke sove med det), men det er flere fordeler enn ulemper, så skal kjøpe meg nytt jeg (annen farge). Passer du godt på det varer det maaaange år. Jeg har kjøpt Sara's, det er ekte hår.

www.saras.no

Skrevet

går det an å få kjøpt clip-ons i butikker? vært på saras.no men er så redd for å få feil farge. har sååå lyst på :D

Skrevet

Ebay folkens,ebay:)

Jeg har funnet en fast selger jeg har kjøpt clip-on hår hos,fra Kina.

Betaler 210 kroner inkl frakt.

Dette er ekte hår.Jeg er frisør.

For de som er intr så heter selgeren:human-hair.

Skrevet

jeg har tatt extension mange ganger, men ikke hos frisør... det vi gjør er å flette en tynn flette fra øre til øre (trenger ofte fler steder på hodet da...) og så syr vi på extension... blir kjempebra, og så ødlegger du ikke ditt eget hår - det er bare å ta opp sømmen og fletta (jeg har bare brukt det for å få litt tykkere hår da.. men har satt på venniner med kort hår - blir kjempefint)

lykke til:))))

Skrevet

glemte å si... vi kjøper hår (ekte) i oslo - husker ikke hva butikken heter men det koster 800,- -1000,- for hår...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...