Gå til innhold

Hvordan kan jeg bevise at jeg har sendt en pakke, som brevpost, når jeg har betalt kontant?

Anbefalte innlegg

Ikke akkurat noe krangletema, men jeg lurer likevel.

Er litt, eller det er en underdrivelse men, forbanna på en forbrukersak jeg holder på med nå. Jeg brukte angreretten og trodde alt var i orden før jeg fikk en purring i posten.

Sendte det som vanlig post, så jeg har ikke sporingsnummer, jeg fikk ikke kvittering for at det er sendt, og det holder ikke at jeg beviser at jeg kjøpte noe og tok ut penger i samme butikk som de har Post i butikk.

Hva faan gjør jeg da?

Firmaet mener de ikke har fått pakken som jeg sendte til adressen som stod på angrerettskjemaet. De har tydeligvis flere postadresser, og jeg sendte til "feil". Forbrukerrådet har sendt til samme adresse, og det tok. ca to mnd. for de å få svar på brevene, fordi de sendte til samme adresse som jeg gjorde. De sa brevene hadde sirkulert litt i systemet, siden det ikke kom til rett avdeling med en gang.

Fortsetter under...

Nja, skal prøve det, men tviler på at det hjelper. Den finner jo, som du sier, ingenting.

Posten satte igang leteaksjon, og de fant den ikke. Jeg har heller ikke fått den i retur, så den må jo da ha kommet frem! I hvert fall etter elementeringsmetoden som jeg har brukt her. (elimineringsmetoden - for de som ikke liker Nissene på låven like mye som meg)

Etter å hatt noen ikke helt vellykkede forsøk med posten sender jeg aldri ting som skal i retur som brev. Betaler heller ekstra for den forsikringen det gir å sende som pakke. Og samme når jeg bestiller, alltid som pakke, aldri som brev. Plutselig har jeg betalt for en pakke som ikke kommer, men som er "sendt".

Ikke være så naiv. Verden er for det meste bare dritt.

Jepp, den har jeg lært nå. Men at jeg har etterforskningsresultatet fra Posten må da telle for noe?

Ingen er så gale at de setter i gang forbrukerrådet og Posten på en sak for en ting som koster 199,- vel?

Rettelse: Ingen er så gale at de setter i gang forbrukerrådet og Posten på en sak for en ting som koster 199,-, uten at det faktisk har blitt sendt vel?

Tingen kommer nemlig i flere deler, og første til en verdi av 199,- ble sendt i retur.

Annonse

199, 199, 199...det er ca. 23 euro og 40 céntimos. Hva er det du har kjøpt?

Og jo, det finnes masse folk som hadde satt hele verden i bevegelse for den summen, uten grunnlag. Jeg har hatt folk i butikken som lager et helvete over tre euro, på falsk grunnlag. Men nå har jeg en slags innebygd idiotmagnet som tiltrekker seg det verste av det verste. Jeg kunne skrevet en bok.

Noen barnebøker, og jeg sendte første boka tilbake og betalte ikke regningen. Saken ble sendt inkasso, men den har jeg fått stoppet. Dog har de kommet med et forslag på at jeg betaler halve prisen for alt sammen. Særlig at jeg gidder å betale så jævlig mye for noe jeg ikke har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...