Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal på ultralyd på tirsdag (dag 12). Vet fortsatt ikke når jeg skal ha innsett men de regnet med torsdag eller fredag. Hvilken dag har dere fått innsett av fryste egg?

Denne gangen skal det går bra!! Dette er 3 innsett så jeg satser alt på at alle gode ting er tre :-D

Fortsetter under...

Hei

Jeg skal ha innsetting av egg på tirsdag (dersom de overlever opptiningen). Det er mitt første søskenforsøk. Har kun 3 egg på frys, så visst ikke det går er det på an igjen med fullt regime. Holder til i Haugesund.

Hva med deg? Hvor holder du til? Har du mange på frys?

B

Jeg holder til på Riksen og har 5 egg på frys.

Jeg forstod det slik at de timer opp først 2 og dersom de ikke overlever timer de opp nye. Er veldig spent ettersom dette er første frysforsøk.

Når hadde du UL ettersom du vet at du får innsett på tirsdag? Hvilken dag i syklus er det.

Gleder meg til å følge deg i løpet av de neste ukene :-)

Jeg var til ultralyd på tirsdag - det var syklusdag 11. Skal ha innsetting på syklusdag 18.

Mine tre egg er frosset ned i samme glass. Det vil si at de tiner alle tre samtidig. Håper at et superegg overlever..! Skal ringe tirsdagsmorgen og høre om de har overlevd.

Når skal du til ultralyd?

Jeg skal til UL på tirsdag og de mente at jeg da får innsett (hvis noen overlever) torsdag eller fredag. De har fryst 2+2+ 1 slik at jeg tror de tines "posjonsvis".

Har foreløpig ikke så nye bivirkninger av Progynovaen - hva med deg?

Nei, jeg har heller ingen bivirkninger av Progynovaen. Glad for det!

Blir spennende for oss begge på tirsdag da. Jeg skal ringe de kl 10 og høre om eggene har overlevd.

Tenk om vi er så heldig at vi lykkes? I så tilfelle får vi termin i begynnelsen av september :-) Krysser fingrene.

Gi meg en lyd når du har vært på ultralyd! :-)

Annonse

Hmmm.. Nei, jeg vet ikke hvorfor jeg skal vente så lenge mellom UL og innsetting. Kanskje fordi det er helg? Håper jo ikke det da... Slimhinnen var ca 9, så den var i alle fall fin. Husker jeg bekymret meg i forrige runde for at slimhinnen skulle bli for tykk, men da ble det jo en liten gutt. Litt roligere denne gangen med andre ord.

Husk å gi meg en lyd på tirsdag om hvordan det gikk på UL :-)

Heisan,

Nå har jeg vært på UL og slimhinnen min var 11 mm. Skal ta kontakt torsdag for å avtale innsett senere på dagen. Jeg har 5 egg så nå håper jeg at gullegget er blant de :-) Denne gangen skal det gå bra!

Hei

Så bra at slimhinnen din var fin! Da blir det spennende for deg på torsdag, for å høre hvor mange som overlever. Med 5 egg bør du ha gode sjanser for å bli ruger.

Jeg hadde 3 egg, alle overlevde, men 1. var av dårlig kvalitet. Fikk velge om jeg ville sette inn 1. eller 2 egg. Var i tvil, men endte med å sette inn 1. Har veldig lyst på et barn til, men har ikke lyst på tvillinger.

Overlegen som satte inn egget mitt sa at det var en 30 prosent sjanse for at jeg nå ble gravid. Dersom jeg hadde valgt å sette inn 2 egg antok han at det var en ca 35 prosent sjanse. Dersom jeg ble gravid og hadde satt inn 2 egg var det ca 20 prosent sjanse for at det ble tvillinger.

Ble mye mas om statestikk dette...

Krysser fingrene for oss begge! Gi meg en lyd på torsdag da! :-)

PS: Jeg skal teste 28.12...

Så spennende!!

Jeg kunne godt tenke meg tvillinger, men er litt redd for svangerskapet med to. Jeg hadde et veldig vanskelig svangerskap sist så jeg tør nesten ikke tenke på hvordan det er å gå med to. I tillegg er jeg 15 kg tyngre nå enn det jeg var da.... :-( Alle hormonene de siste to årene har definitivt satt sine spor.

hvis jeg får muligheten vil jeg nok likevel si ja til to. Har akkurat fyllt 37 så jeg har ikke mange sjansene igjen. Har bestemt meg for at jeg ikke skal strekke det lengre enn ut 2010. Hvis jeg ikke er gravid før jeg er 38 får det heller bare være. Jeg har fått på så mye hormoner over tid at jeg begynner å nå en grense for hvor mye det er verdt å streve. Jeg kunne tenke meg å adoptere, men mannen min er ikke så ivrig på det. Vi får se....nå tar vi en ting av gangen :-)

Misforstå meg rett; dersom jeg skulle bli gravid med tvillinger så tar jeg selvsagt i mot de med den største kjærlighet. Men jeg har en liten gutt på litt over 1 år, og ser at 3 små på under 2 år blir vel heftig... Hadde det vært spørsmål om å sette inn ett eller to egg ved forsøket der jeg fikk han så hadde jeg sagt JA til å få satt inn begge.

Ser du har et barn som ble unnfanget naturlig. Vet du hvorfor dere trenger hjelp denne gangen? De har ikke funne noe feil på oss, så vi hører inn under gruppen på 30% hvor en ikke finner årsak.

Jeg er ellers 31 år, samboeren min er 34. Gutten vår fikk vi på andre IVF forsøk i Haugesund. Fryseforsøket er også ved Haugesund, men dersom det ikke skulle gå riktig vei denne gangen satser vi på 3 nye forsøk ved Haukeland sykehus, da vi bor i Bergen. Jeg kunne også tenkt meg å adoptere, men samboer er skeptisk og jeg syntes det tar for lang tid (og koster mye penger).

Krysser fingrene for deg i morgen! Håper du får satt inn gullegget og at vi begge slipper nye runder. Husker ikke helt hvordan en regner termin på IVF, men tror jeg får en eventuell termin rundt 7. september (og det vil vel si 9. september på deg?). Tenk om vi er så heldig at vi lykkes?!

Heisan B,

Nå er jeg også ruger :-D Fikk satt inn to egg; et 3 delt og et 4 delt. Begge hadde en del fragmenter så det var ikke helt optimale forhold. To overlevde ikke så nå har jeg bare et igjen på frys.

Satser alt for at jeg lykkes denne gangen!

Har du mye bivirkninger/symptomer så langt?

Annonse

Så bra at du også ble ruger! Da må vi følge hverandre :-)

Har ikke så mange bivirkninger/symptomer, men har hatt litt murringer. Tenker overraskende lite på det.

Det jeg fikk satt inn var forresten også 4 delt. Hadde også et 8 delt som jeg kunne ha satt inn. Vet i grunnen ikke hvorfor de valgte å sette inn det som "bare" var 4 delt. Men hun sa at grunnen til at det andre var kommet lengre var at en der hadde brukt ICSI.

Blir spennede romjulen for oss begge!

Så kjekt at vi er flere :-)

Er usikker på når egget (evt) fester seg men fant dette:

"Akkurat som ved uassistert befruktning fester egget seg 6-8 dager etter eggløsning, dvs. etter egguttak. Hvis du satte inn et 8-delt egg, vil jeg tro at du hadde innsetting tre dager etter uttaket. Da vil trolig egget feste seg 3-5 dager etter innsetting i ditt tilfelle."

Det vil vel si rundt nå? :-)

Det er vel fortsatt litt tidlig Lenemor? Hvilken dag satte du inn egg?

Jeg er litt øm i brystene, men det er nok hormonene. Ellers ingen symptomber. Sist fikk jeg veldig tydelige blodårer på fra halsen ned mot brystene ganske tidlig.

Dagene går så sakte... :-) Men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

Rart at det bare er en uke til vi skal teste. Nesten litt glad jeg ikke skal teste før etter julaften...

Noen symptomer på noen av dere? Jeg har litt murringer fremdeles, men regner egentlig med at det skyldes bivirkninger av medisinen mer enn en eventuell graviditet...

Krysser fingrene for oss!

Heia :)

Mine symptomer er ømme pupper og små "bobling" nede i magen, MEN jeg hadde en liten blødning i dag, når jeg var på do å tørket meg kom det litt friskt blod på papiret, men har ikkje kommen noe mer resten av dagen. Så jeg tror nok toget er gått for min del denne gangen og.

Noen som hvet når evt neste fryseforsøk kan startes opp???

Hvordan går det med dere andre???

Hei

Det er jo mange som har småblødninger i starten på et svangerskap, så det er jo ikke sikkert at toget er gått for deg. Jeg ville i alle fall beholdt et lite håp inntil en eventuell menstruasjon kommer for fullt. Krysser fingrene for deg.

Jeg har få symptomer. Har litt menstruasjonsmurringer av og til. Ellers ingenting. Ikke ømme pupper en gang, og det trodde jeg at jeg skulle få uansett (som bivirkning av medisinene). Er innstilt på at det ikke går veien denne gangen, men håper likevel.. Rart det der ;-) Skal teste på mandag.

Aner ikke når en kan starte opp med neste fryseforsøk. Jeg tipper at du må vente en syklus før du kan starte opp igjen. Du kan jo evt legge inn et innlegg på formuet? Helt sikkert noen som vet det her. Men som sagt; jeg krysser enda fingrene for at du ikke trenger flere :-)

Hei igjen ;)

Jeg tok en test i dag, og den viste gravid :) er bare så utroooli takknemlig og krysser fingrer for at dette må gå bra. Tørr ikke slippe gleden helt med tanke på blødningen jeg hadde.....

Hvordan går det med dere andre jenter???

Klem

Så kjekt!! Gratulerer så mye!

Jeg vet om MANGE som har hatt småblødninger, men som det har gått bra med. Så lenge det ikke kommer noe mer så tenker jeg at din lille spire holder seg på plass :-)

Kjenner at jeg angrer litt på at jeg ikke testet i morges... Hmm.. Ja, ja. Ikke lenge til i morgen uansett.

Glad på dine vegne! Håper jeg er like heldig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...