Gå til innhold

Hvilke vogn skal dere ha ???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har ikke bestemt oss for merke ennå, men er sikre på at vi skal reise til Danmark og kjøpe en der nede. Der er vognene opptil 97 cm innvendige. Det betyr at barnet kan sove ute i vogna tom vinteren 1,5 år gammelt. :o)

dette er barn nummer fire så vogna vi har hatt til dei tre første er utslitt. har kjøpt basson roma vogn. duovogn med ire hjul. vil ikkje ha trehjuling, då mange seier dei lettare kan tippe og ein bør alltid ha begge hender på håndtak. hadde firhjuling til dei tre første og var strålande fornøgd med det.

Emaljunga city cross.

Jeg jobber i barnehage, og har trillet på mange vogner. Og dette er den vognen som passer best for meg =)

Den er veldig stødig og god, lett og trille, og det er en drøm og legge barna i den for og såve =)

Er første barnet vi skal ha nå, så er jo ikke sikkert vi treffer helt rett med en gang. Men vi prøver der, og så får vi se =)

Annonse

Vi var på salg på babyshoop på hamar og endte opp med ei simo vogn. Fikk den for 3000 kr og da fikk vi med teppe og stellebag i tilleg. Var en 2008 modell så de ville bli kvitt den =) bra for oss.

Jeg jobber i barnehage så jeg viste hva jeg så etter i ei vogn og hva jeg ikke skulle ha. Jeg skulle ha 4 hjul, Lett å jusere lengde på handtaket, lett å legge sammen og sanne på siden av kalosjen som låser den. Denne vogna hadde alt dette.

Hei.

Jeg har sett på Maxi cosi Mura 4. Har 4 hjul og er veldig lett å trille, manøvrere, stor bag, lett å legge sammen osv. Eneste minus er at kalesjen på sittedelen er lav i forhold til hodet når barnet blir større. Da sa han på butikken at man vanligvis ikke kunne bruke kalesjen lenger og det er jo kjempedumt!! Ble veldig i tvil da jeg hørte dette, men liker så godt alt det andre ved vogna... Vanskelig dette her. Noen som vet når 2010 modellene lanseres?

Vi har kjøpt en Brio Happy Duo vogn 2009 modell :) Den var på salg ettersom den går ut av produksjon. Virker som en bra vogn og har vært veldig fornøyd med Brio til mine to andre barn. Det som var viktig for meg var at den var lett å trille og at det går an å vende håndtaket i begge retninger (det kunne jeg ikke med min gamle Brio vogn). Var dessuten fin å se på :) Er veldig fornøyd :)

Det virker som om det er gode tider for emmaljunga ja,hehe:) Vi skal nok ha edge duo,har falt helt for den brune med litt ruter på neders,skal kjøpe bilsete derfra også tror jeg. Nå er jo den svenske krona så lav så vi kjøper nok vogn,bilsete,seng,stellebord og eventuelt sånn tripptrapåp stol på samme sted,har funnet en butikk som fører både emmaljunga og stokke. Så kjøper alt på et sted og får sikkert litt avslag da,itillegg til kursen:) Gleder meg veeeldig!!

Hvis man har tenkt til å bruke feks ca 15000 på sånt,så sparer man faktisk 3000 bare på kursen i sverige nå!

Annonse

MINIMII: Jeg vet ikke når 2010 kommer,men regner med den ikke er langt unna. Jeg har en 2009 modell,kjempefornøyd den lille stunden jeg brukte den. har den i kombi. bagen er kunn brukt i 4 uker og trilledelen 1 uke. fikk ny når brio vogna vår hadde masse feil. da var lilletupp så stor at vi kjøpt en ny trille:) så om du er intresser har vi vår til salgs, kan få alt for 5000,med regntrekk og maxicozi teppe. bagen er brun og rød innvendig, trilledelen er svart og grå:) koster 9000 for alt nytt.

Vi har sett på Emmaljunga Nitro City og liker den godt. Vi har ikke sett oss helt ferdig ennå da... Siden vi bor i Bergen er vi ikke avhengig av å ta hensyn til snø mtp hjul :) Dersom det blir mye snø til vinteren igjen så har vi mulighet til å låne en annen vogn...

Ville nok helst hatt fire store hjul, hvor de to fremste er svingbare. Har sett litt på Maxi cosi, men liker ikke sittedelen på vognen i det hele tatt. Den virker veldig ubeskyttet mot vær og vind - og det har vi masse av i Bergen til tider!!! ;)

Hei Ventergullnr2! Godt å høre at du er fornøyd! Jeg tror jeg må ta meg en tur til og se litt ordentlig på flere vogner også før jeg bestemmer meg, men hvis det blir maxi cosi så skal vi vurdere tilbudet ditt! Jeg kom akkurat fra UL og ble satt 4 uker frem! Er lettere sjokkskadet for det skulle vært helt umulig! Og ble jo samtidig litt stresset for da er jeg jo nesten halvveis allerede. (Føler meg ikke klar, har jo enda ikke bestemt meg for vogn! hehe..) Men har vel enda litt tid å tenke på før man må bestille!

Tror vi skal gjøre som 1MA, mamma 2010? , og kjøpe i danmark. jeg blir helt imponert når jeg ser vognene der nede, er jo perfekt for norske forhold på vinteren, så har man plass til stor god dunpose inni. Vi hadde simo-kombi, og en dunpose med foriemann, og det ble trangt, selv men en nyfødt baby..Håper de har søskenvogner i samme størrelser!

Vi skal også ha EW sky søskenvogn altså duowalker sky... Har teutonia prestige fra før og skal bare kjøpe bag til denne :)

Hva man skal med barn på 18mnd i bag, det skjønner jeg ikke... Ska dere bytta fra sportsdel til bag hver gan de skal sove ute da? kan jo ikke ha en så stor unge i bag hele tiden... Blir jo bare gris med ytterklær, sko...etc oppi der. Må da se rart ut også, samt være ubehagelig å sitte oppi bagen der når de blir større.

Men men hver sin smak altså, ikke noe nedrakking på dere som har kriterier for enorm bag :)

Forrige gang hadde vi en stor og god Brio combi vogn. Det jeg ikke visste da vi kjøpte den er at jeg ble innmari plaget med ryggen etter fødselen. Jeg måtte faktiskt gå bakover i alle nedoverbakker, det var bare så vondt å gå fremover med den store vogna forran meg at det gikk ikke. Så denne gang har vi kjøpt en gammel brukt trehjuling med håndbrems, så kan jeg bremse i nedoverbakkene og få følelsen av å "dytte" vogna nedover også:) Og ja, jeg bor på toppen av en ås, så hvis jeg skal ut så må jeg gå nedover uansett. Men hvis ryggen holder denne gangen skal vi ut å se etter en firhjuling, det er mye snø her om vinteren, og det er kaldt (ofte 14 minus), så vi må ha stor plass i bagen. Mao vi har kjøpt oss litt tid til å bestemme oss med denne brukte vogna, så får vi se hva ryggen sier når baby gullet er vel ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...