MonaGlisa Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Jeg er 7+4 på vei med nr. 3. Når denne kommer er det ni år siden sist, så dette er en skikkelig attpåklatt. Da jeg var 6+1 fikk jeg en kraftig blødning og var sikker på at det var over. Fikk UL hvor det ble konstatert at det fortsatt var noe der, vi så hjertet og alt. Ingen kunne forklare blødningen med annet enn at det kunne vært en tvilling som forsvant, noe jeg forstår ikke er uvanlig. Jeg slo meg til ro med dette. To dager senere får jeg samme type blødning igjen og var ihvertfall sikker på at nå var det slutt. Dro inn på UL igjen, men knøttet er fortsatt på plass. Fikk beskjed om å ta det med ro, ingen tunge løft eller sex. Dagen etter blør det igjen. Blødningen er kraftig, og varer ikke lenge. Det er som en ballong som sprekker, tømmes og så er det over. Siden det nå var helg måtte jeg vente til mandag med UL. Da jeg kom på sykehuset mandag var knøttet på plass. Knøttet ble målt i alle retninger og alt ser veldig fint ut med tanke på utvikling. Det man også kunne se på UL var noen mørke felter nederst i livmoren. Dette kunne være veske mente legen, så jeg er forberedt på flere blødninger. Er det noen som har erfaring med dette og kan forklare hva det kan være? Blir veldig takknemlig for svar.
Luna har født. Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Hei. Da jeg var gravid med nr 2 fikk jeg kraftige blødninger i uke 10. Da mener jeg kraftig, det bare rent ut i do, mer enn en mens. Jeg ble vettskremt og fikk ul med en gang. Der vistes et fint foster i en fostersekk og et stort mørkt område ved siden i livmoren. Dette var et koagel. Så etter noen dager tømte dette koagelet seg, rant ut nesten svart blod...så var det pån igjen etter en uke, ny blødning..og så videre. Dette gjentok seg flere ganger, siste gang i uke 23. Jeg gikk selvsagt og var bekymret hele svangerskapet, men ut kom en frisk staut kar som nå er over 6 år gammel!! De fant aldri årsaken til at det blødde, men det kom fra inne i livmoren. Dette forteller jeg fordi jeg vet at det kan gå bra. Masse lykke til
MonaGlisa Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2009 Takk for tilbakemeldingen! :-) Blødningene jeg har hatt er også svært kraftige og man blir ganske fortvilet. Nå er jeg litt roligere når jeg har vært på tre UL og ser at knøttet har det fint. Og din historie høres jo veldig lik ut, så da er det jo godt håp om at alt vil gå bra. :-)
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Har/er også plaget med mye blødninger, av og til kommer det myyye på en gang. Jeg har fått beskjed om at det kommer fra livmorhalsen, men at det er mulig å blø så mye derfra synes jeg er rart.. Men uansett så har jeg vært på ul og alt var bra med den lille, er nå 11 uker på vei:o) Lykke til videre, så krysser vi fingrene for at alt går bra:o)
MonaGlisa Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2009 Ja, jeg tror dette vil gå bra! Man må jo prøve å være positiv. Litt bekymret likevel. At jeg har nå har hatt tre blødninger og knøttet fortsatt er på plass sier meg at dette er en livskraftig krabat. :-) Skal på ny UL den 16. Det føles trygt at jeg får oppfølging og blir tatt på alvor på sykehuset, og ikke blir sett på som hysterisk. Vi krysser fingre og satser på at dette går veien! ;-) Lykke til!
Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Hei, må bare spørre.... hva mener du med kraftig blødninger? Jeg hadde en blødning på søndag og en til i dag. Den i dag var veeeldig voldsom, med myye koalger så store som 5 kroner, ikke voldsomt med smerter, men murringer. jeg mener jo nå at det er forbi. blør lett ennå, friskt blod, ingen koagler nå lenger.... Startet kl 12 i dag, holdt på som verst i en time i ett sett.... nattbind fra Libresse hadde ikke holdt for å si det sånn.... Skal måle hcg, dersom den er høy, skal jeg ta UL den 18/12, men riksen tvilte på om d var noen vits. Selv føler jeg at alt håp er ute.... Bare derfor jeg var nysgjerrig på hva du mente med kraftig blødning....
MonaGlisa Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2009 Hei. Jeg må bare få si at jeg føler virkelig med deg. Det er kjempevondt å leve i usikkerhet, men noen ganger går det også bra! Kryser fingrene for deg! :-) De blødningene jeg har hatt var kraftige, som en fylt ballong som sprakk. Blødningen var over i løpet av en halvtime. Med kraftig mener jeg som du beskriver, ingenting som holder, må bare prøve å komme seg på badet og holde seg der til det værste har gitt seg. (Friskt blod/veske med en del klumper). Det ser IKKE pent ut. Man blir jo ganske hemmet, tør nesten ikke gå ut av huset i redsel for en ny blødning. Håper alt går bra. Fortell hvordan det går hvis du orker. Klem til deg! :-)
*Knerten* Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 Jeg har hadde blødinger i 4 uker, til tider mye med koagler.Dette fra uke 6-10. Var sikker på at det var slutten. Har blitt fulgt opp med UL 4 ganger, senest på fredag, 12 uker og der stod det bra til;) en aktiv liten skapning med armer og ben og et bankende hjerte. På UL tidligere har hun sett blod som et mørkere felt som skal ut. Nå i uke 12 var det ingen tegn til blødninger og alt ser normalt ut. Jeg er så lettet og håper jeg klarer å slappe av og glede meg nå...Har bekymret meg konstant to måneder nå...Gynekologen sa det 90 % sjans for at det går bra. Så det er håp for DEG;) Det er faktisk 25% som blør i svangerskap som føder friske barn;) Masse lykke til å håper det går din vei;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå