Candygirl_ Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 har en sønn på halvannet år som jeg fortsatt ammer. men ønsker gjerne å slutte nå, vil ha litt pause før det er på'n igjen med nestemann. problemet er bare det at han maser så veldig mye om det. "putt mamma, puutt" sier han.. får så vondt av han når jeg sier nei, så vet virkelig ikke åssen jeg skal klare det. han begynnr å hyyle når han ikke får lov og blir så fortvila..
Bilingüe Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Jeg skal begynne å tenke på det samme snart. Men det virker som det er litt annerledes for meg, i og med at min gutt kun får når han står opp og før han legger seg, og vet at han ikke får ellers. Jeg ser to løsninger: Mamma reiser vekk ei helg, etter å ha snakka om det hele uka, så blir det "fort-og-gæli". Deretter avlede og unngå mamma i nærheten rundt puppetid uka etter. Ta en lang avvenning, prøve å finne en distraksjon / et alternativ til puppen. For deg, kanskje begynn med å legge restriksjoner for når han får pupp? Lurer på om gutten min begynner å bli litt mindre avhengig nå, og gleder meg over det Lykke til!
Candygirl_ Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2009 sønnen min får kun om morran og en sjelden gang om kvelden, aldri ellers, så er ikke mye jeg gjør det, men ønsker å slutte helt. han vet når han pleier å få det, og det er da han maser om det.. får prøve noen av de rådene du sa, hvertfall det med å unngå han litt rundt puppetid. men det er ikke så lett om morran da jeg er alene med han..
Snusky McClusky Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Jeg hadde nesten den samme problemstillingen selv for to uker siden; datteren min er 14 måneder, og selv om jeg hadde trappet ned til kun ett måltid om morgenen så var det vanskelig å slutte med det. Det var så koslig, og i tillegg kjøpte vi oss litt ekstra tid på den måten om hun våknet tidlig. I likhet med deg tenkte jeg at det ille ha vært fint å ha litt normale bryster igjen før det er i gang igjen. Jeg var dessuten redd for at hun ville føle at den nye babyen "tok fra henne" brystet når babyen ble født, noe som sikkert er trist og sårt. Derfor ville jeg gjerne slutte i god til før dette. Hos oss gikk det på en veldig smertefri måte. En morgen så ville hun bare ikke ha melk lengre. Morgenen før hadde jeg merket at det var skikkelig sårt og vondt når hun ammet, og håpte det snart tok slutt. Så sluttet hun altså plutselig. Jeg mistenker at det kanskje var hormoner som ga melka en annen smak, eller at den tørket ut. Før hun sluttet hadde jeg planlagt å hente en kopp med melk til henne når mannen min hentet henne når hun våknet, sånn at overgangen ikke ble så stor. Så kunne vi droppe melka etter en uke eller to. Dette er noe jeg leste i en babybok. Man kan gi koppen mens barnet ligger i armene og koser som når en ammer. Kanskje dette kunne funke for deg? Nå har brystene mine blitt mye mindre, og det er så deilig! Kanskje det kan virke ekstra motiverende for deg? Lykke til! :-)
Snusky McClusky Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Jeg glemte å skrive at datteren vår begynt eå sove lengre om morgenen etter at hun sluttet å die, og det er deilig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå